Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Fagleder Psykisk helse og avhengighet

Offentlig forvaltning

Stalsberggata 14 og Sørli 2 boliger er en seksjon innenfor avdeling Psykisk helse og avhengighet. Seksjonen består av 2 tjenestesteder, Stalsberggata 14 i
Strømmen og Sørli 2 i Fetsund, med 7 leiligheter og bemannet base på hvert sted. Det gis individuell tilpasset oppfølging, med et mål om å få til recoveryorienterte, helsefremmede tilnærminger hvor vi jobber frem mot økt livskvalitet og selvstendiggjøring. 
For å kunne utvikle oss videre, og rigge oss på best mulig måte for både dagens og fremtidens behov, er vi nå på jakt etter en ny kollega. 

Arbeidsoppgaver:

  • Den som tiltrer stillingen skal ha en viktig rolle når det gjelder videre fag- og tjenesteutvikling i seksjonen. Her er det mulighet for nytenkning, tverrfaglig arbeid, og påvirke egen hverdag og eget arbeidssted!
  • Man skal kunne bidra lokalt med miljøterapeutisk arbeid, medisinhåndtering, og arbeidsoppgaver på tjenestestedet, men stor del av skal stillingen skal prioriteres til koordinering av team, og fag- og tjenesteutvikling både lokalt og på tvers av tjenestestedene for å kunne rigge tjenester til fremtidige brukere. 
  • Stillingen skal i hovedsak være tilknyttet Stalsberggata 14, men arbeid på tvers av tjenestestedene må påberegnes.
  • Arbeidsoppgaver: 
  • Fagutviklingsarbeid
  • Medisinansvar
  • Teamlederoppgaver
  • Bidra til miljøterapeutiske eller andre oppgaver på tjenestestedet ved behov   
  • Utarbeidelse av tiltaksplaner  
  • Lederstøtte

Kvalifikasjoner:

  • Autorisert sykepleier eller vernepleier  
  • Relevant videreutdanning
  • Du har et bredt kunnskapsgrunnlag med god innsikt i psykisk helsefeltet
  • God kjennskap til recovery-orienterte tilnærminger
  • Svært gode norskferdigheter muntlig og skriftlig 
  • Lengre erfaring innenfor psykisk helse 
  • Gode datakunnskaper 
  • Førerkort B er ønskelig
  • Gyldig politiattest ikke eldre enn 3 mnd må fremlegges ved ansettelse  
  • Personlig egnethet vektlegges
  • Erfaring kan etter vurdering kompensere for relevant videreutdanning

Personlige egenskaper:

  • Genuint interessert i mennesker, mestringsprosesser og helsefremmede tilnærminger 
  • Trygg, tydelig og robust
  • Evne til å jobbe systematisk, prosessorientert og målrettet 
  • Nytenkende og løsningsorientert
  • God på relasjonsbygging med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Interessert i å utvikle både deg selv og fagfeltet videre
  • Gode evner til å jobbe både selvstendig og i team

Vi tilbyr:

  • En spennende jobb i en sterk faglig organisasjon
  • Mulighet til å påvirke egen hverdag
  • Trivelige arbeidskolleger
  • Mulighet for faglig utvikling og kompetanseheving 
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Mulighet for å være med og utvikle tjenestene videre
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter Hovedtariffavtalen
  • Aktivt bedriftsidrettslag