Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
22.08.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4006052Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 03.08.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sandnes kommune
Fagleder
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Barne- og familieenheten består av avdeling psykisk helse for barn og unge, mottak barnevernvakt, undersøkelse og oppfølging, tiltak, omsorg og ettervern og stab/støtte. Barne- og familieenheten jobber etter FIT (Feedbackinformerte tjenester).
Avdeling tiltak arbeider i hovedsak med endrings- og utviklingstiltak for barn, ungdom og familier. Vi jobber etter vedtak fra barneverntjenesten, og har i tillegg et variert gruppetilbud til familier som mottar hjelp fra tjenesten. Avdeling tiltak består pr i dag av 22 ansatte med 1 avdelingsleder, 3 fagledere og 18 familieterapeuter/miljøterapeuter bl. a. Vi søker nå etter 2 fagledere i fast stilling og 1 fagleder for 1 års vikariat. Vi søker deg som har gode samarbeidsevner og som er genuint opptatt av å finne gode løsninger som gjør at tjenesten gir rett hjelp til rett tid i samarbeid med barna og familiene deres.
Arbeidsoppgaver:
Som fagleder er du faglig ansvarlig for saker og faglig oppfølging av veilederne i ditt team. Dette innebærer faste individuelle veiledninger, ledelse av ukentlige fagteam, deltakelse i møter/samtaler samt gjennomgang og kvalitetssikring på planverk iht gjeldende lovverk. Du har beslutningsmyndigheter på delegerte avgjørelser og samarbeider med andre både på individ- og systemnivå.Kvalifikasjoner:
Minimum 3-årig høgskoleutdanning som barnevernspedagog eler sosionom
Krav om relevant erfaring med gruppeledelse, beslutningstaking og faglig veiledning
Gode datakunnskaper
Førerkort klasse B
Gode språkkunnskaper i norsk muntlig og skriftlig kreves
Erfaring fra tverrfaglig- og tverretatlig arbeid
Tilfredsstillende politiattest er en forutsetning for ansettelse. Denne skal ikke legges ved søknaden, men må leveres snarest etter tilbud om ansettelse og før tiltredelse
Personlige egenskaper:
Søker må inneha gode refleksjonsferdigheter og analytiske evner
Du må være fleksibel og takle en uforutsigbar arbeidshverdag med varierte arbeidsoppgaverr
Initiativrik og løsningsorientert
Gode samarbeidsevner og samhandlingskompetanse
Du må ha god arbeidskapasitet, være løsnings- og beslutningsdyktig i en faglig trygghet
Personlig egnethet vil bli vektlagt i stor grad
Vi tilbyr:
Faglige utviklingsmuligheter i et godt arbeidsmiljø
En organisasjon og fagfelt i kontinuerlig utvikling med fokus på samarbeid med barn og unge
Engasjerte medarbeidere
Fleksibel arbeidstid
Gode forsikrings- og pensjonsrettigheter
Disponible tjenestebiler
Konkurransedyktig lønn
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
22.08.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4006052Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 03.08.2021