Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Fagleder

Offentlig forvaltning

Vil du ha ansvar for å lede faget ved en bolig med høy andel terapeuter og spennende utfordrende
oppgaver?

Holmsensvei boliger ligger på Strømmen i Lillestrøm kommune, og gir heldøgns tjenestetilbud til 24 voksne mennesker med diagnoser innenfor utviklingshemming og autismespekteret. Det jobbes aktivt etter prinsipper innenfor målrettet miljøarbeid og anvendt atferdsanalyse ved boligen. Personalgruppen består av både menn og kvinner og arbeidsmiljøet er godt.

Holmsensvei boliger er kommunens største bolig med mange spennende utfordringer og oppgaver. Det er med denne utlysningen 2 fagledere som vil dele på oppgavene som fagleder på boligen. Fagleder arbeider dagtid, hvor halvparten av tiden er arbeid i miljøet. Så arbeidet vil bestå av 50 % som fagleder og 50 % i miljø.

Det er omfattende kap.9 vedtak ved boligen, så god kjennskap til dette lovverket er et krav for stillingen. I tillegg må du være faglig oppdatert og interessert. Du må kunne dokumentere og evaluere eget og andres arbeid, og være god på å veilede medarbeidere i jobb. Du ser på samarbeid med instanser rundt beboerne som viktige elementer for å lykkes i miljøarbeidet. Herunder habilitering og familie. Du motiveres av utfordrende oppgaver, og klarer å se løsninger fremfor problemer.

Arbeidsoppgaver
  • Noe direkte tjenesteyting i henhold til enkeltvedtak, planer, rutiner og prosedyrer
  • Samarbeid med primærkontakter om utarbeidelse, iverksetting og evaluering av mål og tiltak ved boligen
  • Samarbeid med foresatte, verger og andre eksterne instanser
  • Opplæring og veiledning av personalgruppe
  • Systematisere og utvikle faglig arbeid ved boligen
  • Ivareta delegerte oppgaver fra seksjonsleder
Kvalifikasjoner
  • Norsk autorisasjon som vernepleier
  • Må ha erfaring som fagleder eller fra tilsvarende stillinger
  •  Må ha kjennskap til og håndtere utfordrende atferd
  • Gode digitale ferdigheter og kjennskap til digitale dokumentasjonsverktøy
  •  Bred erfaring fra arbeid med mennesker med utfordrende atferd 
  • God kjennskap til HOL kap.9
  • Praktisk erfaring med målrettet miljøarbeid og atferdsanalytisk tilnærming
  • Fleksibilitet og gode samarbeidsevner
  • Det må fremlegges gyldig politiattest før tiltredelse, jf. Helse- og omsorgstjenesteloven § 5-4 første ledd 
Personlige egenskaper
  • Liker utfordringer og er løsningsorientert
  • Tar initiativ, bidrar til utvikling og er engasjert Kan kartlegge, registrere og evaluere
  • Takler stress, uforutsigbarhet og hyppige endringer
  • Har gode faglige og etiske holdninger
  • Er på jakt etter et spennende arbeidssted med høy faglig kompetanse
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
  • Faglig utfordringer
  • Et godt/unikt arbeidsmiljø
  • Kurs knyttet opp mot relevant lovverk, medikamenthåndtering og HAVA-teknikker
  • Lønn etter hovedtariffavtale
  •  Offentlig pensjons- og forsikringsordning
  • Utviklende og varierte arbeidsoppgaver
  • Et miljø med mangfold av kompetanse og erfaring Muligheter for egenutvikling via kurs og internundervisning
  • Bedriftshelsetjeneste
  • Et aktivt bedriftsidrettslag