• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    02.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5106, ØVRE ERVIK
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4100511
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.09.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Fagleder 100 % fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Åstveit sykehjem søker etter ny fagleder på korttidsavdeling for personer med demensproblematikk.

Vi leter etter deg som er en sykepleier med et hjerte som banker for de eldre. Du brenner for eldreomsorgen og er opptatt av å vise det i ord og handling. Vi trenger din kunnskap og hjertevarme!  P.t. har stillingen arbeid hver 3. helg og dagarbeid på hverdagene. 

Åstveit sykehjem har årsturnus, som er en del av heltidskultursatsingen i Bergen kommune. De ansatte har påvirkning på egen turnus, med mulighet for langvakter på helg. Avtale om langvakter blir fornyet hvert år. Neste årsturnus er fra 10/1 2022.

Åstveit sykehjem åpnet i september 2000 og er et sykehjem med "sjel" og god atmosfære. Vi har fokus på kompetanse og hjertevarme. Fagleder har en sentral og viktig rolle i dette arbeidet.

Sykehjemmet har plass til 60 beboere. Disse er p.t. fordelt på 4 boenheter for langtidsbeboere, hvor en boenhet er for demente. Vi har korttidsavdeling med 20 plasser fordelt på 2 grupper a 10 plasser. Korttidsavdelingen er primært for personer med demensproblematikk. Alle beboerne har enerom med bad og hver av boenhetene har sitt eget kjøkken og fellesstue. Boenhetene er utstyrt slik at alle gjøremål skjer nær der beboerne er.  

I løpet av 2022 omorganiserer vi til å bli et rent langtidssykehjem, med 3 somatiske boenheter og 3 boenheter for beboere med demensdiagnose. I den forbindelse skal vi tenke høyt sammen med alle ansatte, ledergruppen, tillitsvalgte og vernetjeneste. Målet er å finne den beste organisering for ivaretagelse av våre beboere i fremtidens sykehjem.

Arbeidsoppgaver:

Sammen med avdelingsleder planlegger fagleder pasientforløp og ulike tiltak som skal iverksettes for å nå målet med oppholdet. Sammen med bl.a. forvaltningsenhet og hjemmesykepleie arbeider vi aktivt for å hjelpe korttidspasienter til å kunne komme hjem til en trygg og meningsfull hverdag.

  • Delta i gruppens daglige arbeid, være en god rollemodell og bidra til at institusjonens visjon og mål følges
  • Bidra i utarbeiding og oppfølging av handlingsplanen etter mål i styringskortet.
  • Være arbeidsleder i gruppen, og delegere oppgaver ut fra kompetanse og egnethet.
  • Stedfortreder for avdelingsleder etter avtale.
  • Dokumentere i gjeldende fagsystem 
  • Være primærkontakt/sekundærkontakt
  • Bestille vikarer i henhold til institusjonens kompetansebehov.
  • Ansvarlig for at nyansatte i gruppen får opplæring, i samarbeid med avdelingssykepleier og fadder.
  • Oppfølging av studenter, lærlinger og elever etter læreplan.
  • Ansvar for mottak av nye beboere og deres pårørende.
  • For å sikre institusjonens faglig forsvarlighet kan arbeid ved en annen avdeling være aktuelt.
  • Få tildelt nærmere administrative oppgaver som:
    • bruk og anvendelse av aktuelle dataverktøy
    • gjennomføre/lede aktuelle møter
    • gjennomføre medarbeidersamtale med ansatte i egen gruppe
  • Utnevne kontaktpersoner til nærmere bestemte arbeidsoppgaver
  • Anvende etatens internkontrollsystem og bidra i avvikshåndtering 
  • Bidra til godt samarbeid i gruppen, avdelingen og institusjonen, samt med andre samarbeidspartnere.
  • Medvirke til systematiske HMS-arbeidet (jfr. arbeidsmiljøloven).
  • Bidra til god informasjonsflyt.
  • Bidra aktivt og være pådriver i utviklingsprosesser.

Beskrivelsen av arbeidsoppgaver kan bli endret dersom driftsforhold tilsier det. 

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning som sykepleier med Norsk autorisasjon
  • Erfaring fra eldreomsorgen er ønskelig
  • Relevant erfaring fra korttidsavdeling på sykehjem eller annen eldreomsorg vil bli vektlagt
  • Videreutdanning innenfor geriatri, demens og/eller aldring vil være en fordel
  • Erfaring fra tverrfaglig samarbeid
  • Grunnleggende IKT-kompetanse, og god kunnskap i pasientjournalsystemene: Profil og GBD
  • Erfaring fra turnusarbeid og turnussystemer.
  • Gyldig politiattest
  • Ha gyldig arbeids- og oppholdstillatelse 
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne 
  • For fremmedspråklige søkere utenfor Norden,  kreves norskkunnskaper svarende til nivå B2(Bergenstesten)
  • Utdanning fra utlandet kreves godkjenning av NOKUT 

Personlige egenskaper:

  • Du har godt humør
  • Du er god til å motivere og veilede.
  • Du takler utfordringer.
  • Du er lojal og serviceinnstilt
  • Du er løsningsorientert, fleksibel og nysgjerrig 
  • Du har gode kommunikasjon- og samarbeidsevner, er ansvarsbevisst, og du evner å arbeide strukturert og selvstendig
  • Du er engasjert i den enkelte beboer
  • Du bidrar til at beboerne ivaretas faglig, individuelt og arbeider aktivt for å øke deres livskvalitet.
  • Du arbeider med respekt for beboere, pårørende og kollegaer. 
  • Du ønsker å gjøre en positiv forskjell i deres hverdag
  • Du bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Være en god teamarbeider
  • Du må trives i et aktivt og travelt miljø
  • Du må trives med å jobbe både selvstendig og samarbeide med andre.

Vi tilbyr:

Du møter en inkluderende arbeidsplass. Et godt arbeidsmiljø med god fagdekning

  • Støttende ledelse og dyktige kollegaer 
  • Selvstendige og utfordrende arbeidsoppgaver i godt fagmiljø.
  • Varierte og lærerike arbeidsdager.
  • Internundervisning og etisk refleksjon. 
  • Individuell tilpasset opplæring  
  • Årsturnus med mulighet for å påvirke egen arbeidstid  
  • Mulighet til å være med å utforme en ny organisering av driften på sykehjemmet. 
  • En arbeidsplass med gode tradisjoner. Tradisjoner som blir med videre inn i omorganisering til fremtidens drift. 

God pensjonsordning, ulykkes-og gruppelivsforsikring
En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
Lønn iht gjeldende avtaler

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    02.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5106, ØVRE ERVIK
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4100511
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 16.09.2021