• Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    27.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Skift / turnus / arbeidstidsordning
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4660211
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 10.06.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Færder kommune

Fagkoordinator

Offentlig forvaltning

Fagkoordinator 100% fast stilling.

Miljøarbeidertjenesten i Færder kommune yter tjeneste til mennesker med nedsatt funksjonsevne/utviklingshemming. Vår tjeneste består pr i dag av syv døgnbemannede boliger, der beboerne mottar tjenester etter individuelt behov. Tjenesten har i tillegg dagsenter og arbeid- og aktivitetssenter.
I samarbeid med pårørende, spesialisthelsetjeneste og kommunale samarbeidspartnere ønsker vi å bidra til god livskvalitet for beboerne. Mestring og hjelp til selvhjelp er et prinsipp vi jobber ut fra. Vi har fokus på å yte gode og forsvarlige tjenester, samt sørge for å skape en meningsfull og trygg hverdag for våre beboere. Vi verdsetter kollegaer med gode holdninger, engasjement, god relasjonskompetanse, tålmodighet, gode samarbeidsevner og evnen til å være løsningsorientert.  

Veumåsen bolig søker nå etter fagkoordinator i 100 % fast stilling. Vi søker etter vernepleier eller sykepleier, gjerne med videreutdanning innen relevante helse og sosialfag. Dette er en spennende mulighet for deg som er opptatt av fagutvikling og teamarbeid i bolig. Som fagkoordinator har du en overordnet rolle i forhold til fagutvikling og oppfølging av tiltaksplaner i elektroniske fagsystem.

Veumåsen 2-6 består av 11 samordnede boliger med heldøgns bemanning. Det er tilknyttet ca 21 årsverk til boligene. Vi søker nå etter en fagkoordinator som vil være med på å øke kompetanse og opprettholde et positivt arbeidsmiljø. Stillingen er to delt med arbeid hver 4. helg. Det vil være satt av tid til administrative oppgaver i denne stillingen.


Kvalifikasjoner:

• Bachelor i vernepleie eller sykepleie.
• Relevant videreutdanning er ønskelig.
• Erfaring fra arbeid med personer med utviklingshemming, målrettet miljøarbeid og komplekse helseutfordringer
• God evne til å utarbeide og evaluere mål og tiltak, samt erfaring med å veilede team/kollegaer.
• Kunnskap om Alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK)
• Det er ønskelig med kunnskap/erfaring fra traumebevisst omsorg.
• Kunnskap om lovverk som regulerer tjenestene
• Evne til å jobbe målrettet og systematisk
• Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
• Gode datakunnskaper
• Må kunne jobbe selvstendig, så vel som i team
• Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
• Vi vektlegger personlig egnethet, refleksjons- og læringsvilje i alle stillinger
• Førerkort kl. B uten begrensninger.

Arbeidsoppgaver:

• Målrettet arbeid, sammen med leder og miljøterapeut for aktivt å øke faglige kvalitet, samt opprettholde god kultur og kollegaivaretagelse i boligen.
• Samarbeide tett med leder, få delegert ansvar ved behov.
• Du vil ha en overordnet rolle i fagutvikling og oppfølging av tiltaksplaner i elektronisk fagsystem.
• Ansvarlig for veiledning av kollegaer
• Ansvar for faglig arbeid i boligen som kartlegging, utarbeide mål - og tiltaksplan, tiltak og oppfølging
• Sikre integritet og respekt ovenfor brukerne
• Tilrettelegge for arbeid og aktiviteter
• Målrettet miljøarbeid knyttet opp til den enkelte brukers behov
• Dokumentasjon
• Medisinansvar
• Ansvar for vedtak under HOL kap. 9
• Samarbeide med spesialisthelsetjensten, pårørende og andre kommunale samarbeidspartnere.

Egenskaper:

• Du må være glad i å være med på ulike aktiviteter både ute og inne.
• Du er ansvarsbevist og trygg.
• Du har gode faglige og etiske holdninger.
• Du bidrar til et godt arbeidsmiljø.
• Du har gode samarbeidsevner.
• Du må ha en løsningsorientert tilnærming til arbeidets utfordringer.
• Du kommuniserer godt med beboere og kollegaer.

Det som kjennetegner oss og hva kan vi tilby deg:

• God opplæring.
• Spennende utfordringer i et tverrfaglig arbeidsmiljø.
• Muligheter til å være med å utvikle enheten.
• Tilknytning til fagkoordinator team.
• Veiledning og utvikling.
• Et inkluderende og humoristisk arbeidsmiljø.
• Personlig og faglig utvikling.
• Offentlig tjenestepensjon
• Lønn etter avtale

Andre opplysninger
Gjensidig prøvetid er 6 måneder. Lønn etter gjeldende avtaler. Offentlig tjenestepensjon.
Kommunen følger offentlighetsloven § 25 ved eventuell offentliggjøring av søkerliste.
Du skal ikke sende inn vitnemål og attester. Ta med kopier av disse til et eventuelt intervju.
Det er krav til fremlegg av gyldig politiattest, jf Helse og omsorgstjenesteloven §5-4


 

  • Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    27.06.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Skift / turnus / arbeidstidsordning
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4660211
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 10.06.2022