• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    22.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2261390
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 12.11.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Fagkonsulent

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Flyktningkontoret søker fagkonsulent med ansvar for analyse og fagsystemene Flyktningkontoret har ansvar for å bosette og etablere flyktninger i Bærum kommune, samt koordinere innsatsen rundt voksne flyktninger i introduksjonsprogrammet. Kommunestyrets resultatmål er at minst 60 prosent av de arbeidsføre flyktningene skal være i ordinært arbeid eller utdanning etter endt introduksjonsprogram. Flyktningkontorets arbeid utføres i henhold til "Lov om introduksjonsordning for nyankomne innvandrere". Lovens formål er å styrke nyankomne innvandreres mulighet for deltakelse i yrkes- og samfunnslivet, og derigjennom deres økonomiske selvstendighet.

Kvalifikasjoner:

Som fagkonsulent må du ha: • minimum 3-årig høyskole / universitetsutdanning innen administrasjon eller samfunnsfag • erfaring fra analysearbeid • gode datakunnskaper på systemnivå, samt rapporteringsverktøy • kunnskap om lover og regler i offentlig forvaltning • erfaring i bruk av fagsystem i flyktningarbeid, for eksempel Visma Flykning og NIR • evne til å vektlegge kommunens etiske retningslinjer i det daglige arbeidet For stillingen kreves gode norskkunnskaper muntlig og skriftlig. Innvandrer som søker stillingen, og er fra land utenfor Skandinavia, skal som et minimum ha bestått Norskprøve B2 skriftlig og muntlig.

Personlige egenskaper:

Som fagkonsulent må du: • ha god evne til selvstendig arbeid • være nøyaktig og ha sans for kvalitetskontroll • ha gode samarbeidsevner og være fleksibel • ha god fremstillingsevne, muntlig og skriftlig • være engasjert og ha evnen til å jobbe i et hektisk miljø Det legges meget stor vekt på personlig egnethet

Vi tilbyr:

• Kompetanseutviklingsstipend • Offentlig tjenestepensjonsordning • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland Annet • Vitnemål og attester tas med på intervju • Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig • Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25)  

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    22.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2261390
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 12.11.2019