• Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    14.06.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3888948
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE

Fagansvarlig - utleie og miljøarbeid

TROMSØ KOMMUNE

Offentlige tjenester og forvaltning

Vi har ledig stilling som fagansvarlig på avdeling utleie og miljøarbeid, og er ute etter deg som ønsker å bidra til god forvaltning av kommunens utleieboliger. Du må ha god økonomisk forståelse, samtidig som du ivaretar de boligsosiale hensynene. Hovedjobben til avdelingen er oppfølging av leietakere,  forvaltning av ulike sider ved husleiekontrakten fra søknad til avslutning, samt oppfølging av borettslag.

Boligkontoret har et helhetlig ansvar for å skaffe tilveie, tildele og finansiere boliger til vanskeligstilte. Dette gjør vi sammen med både interne og eksterne aktører, blant annet ved innleie, kjøp av boliger, utleie av boliger, oppfølging av beboere, tilvisningsavtaler og finansiering via startlån. Vi er til sammen 25 ansatte fordelt på avdeling for utleie og miljøarbeid og avdeling for bank/bostøtte. I tillegg har vi et administrasjonsteam med blant annet administrasjonskonsulent, jurist og enhetsleder. 

Stillingen er underlagt enhetsleder, og er medansvarlig for at enheten oppnår de resultatmål som er satt. 

Arbeidsoppgaver:

  • Bidra til et mest mulig sømløst samarbeid både internt og eksternt.
  • Forvaltning og prioritering av avdelingens ressurser.
  • Faglig veiledning av avdelingens ansatte.
  • Tildele og følge opp husleiekontrakter i kommunale boliger etter gitte kriterier og godt faglig skjønn, basert på både kommersielle behov og boligsosial vurdering.
  • Kontinuerlig forbedringsarbeid.
  • Sikre god kvalitet av våre tjenester gjennom skriftlige rutiner og god praksis.
  • Følge opp borettslag sammen med enhetsleder. 
  • Sikre nøkkeltall som blant annet gir grunnlag for vurdering av boligbehov, utfordringer og  muligheter.
  • Samarbeide tett med enhetsleder. 
  • Boligkontoret jobber for tiden med en omstrukturering av arbeidet. Enkelte endringer kan påregnes. 

Kvalifikasjoner:

  • Minimum 4 år høyskole/universitet (økonomi/administrasjon/juridiske fag).
  • Erfaring fra ledelse.
  • Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
  • God IKT kunnskap. 
  • Lang relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskrav. 

Personlige egenskaper:

  • God på samhandling.
  • Strukturert og ryddig.
  • Serviceinnstilt og fremoverlent.
  • Tydelig - tør å ta utfordrende avgjørelser.
  • Løsningsorientert med fokus på fremdrift.
  • God på å holde oversikt over flere oppgaver samtidig.
  • Personlig egnethet vektlegges ved tilsetting. 

Vi tilbyr:

  • Boligkontoret tilbyr en utfordrende jobb med dyktige kollegaer.
  • Stor bredde i kompetanse og ferdigheter. 
  • En tjeneste i stadig utvikling og endring.
  • Påvirkningsmulighet innenfor definerte rammer.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger. 
  • Flexitid.

Annet: 

  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du i så fall varslet om.
  • Søknad sendes elektronisk via Webcruiter. 
 
  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    14.06.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3888948
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE