Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Haugesund kommune

Fagansvarlig

Offentlig forvaltning

Tiltaks- og boligenheten gir tjenester etter vedtak hjemlet i helse- og omsorgstjenesteloven; avlastning, støttekontakt og bistand i bolig med heldøgnsbemanning. Enheten kjøper også tjenester som dagtilbud og har ansvar for BPA ordninger. Det er ni avdelinger i Tiltaks- og boligenheten, åtte av disse er boliger i tilknytning til døgnbemannet personalbase. Enheten har også ansvar for miljøarbeidertjenesten og for et avlastningshjem for barn og ungdom. Avdelingene ligger spredt i hele Haugesund kommune. I Tiltaks- og boligenheten er det ca. 300 ansatte, i tillegg til støttekontakter og familieavlastere.


Arbeidsoppgaver:

Ansvar for at tjenestene er koordinerte og samordnede internt i avdelingen, i samarbeid med verger og pårørende , samt forhold til hjelpeapparatet for øvrig. Sikre at avdelingen har riktig kompetanse hos personell opp mot brukernes behov. Sikre utarbeiding/ evaluering av vedtak for tjenester og hjelp, samt av vedtak etter HOL kap 9 og etter PRL kap 4A, individuelle planer og tiltaksplaner i tråd med vedtak. Sikre forsvarlig medikamenthåndtering i henhold til gjeldende retningslinjer og at evalueringer og endringer blir implementert i avdelingen. Sikre at dokumentasjon og journalføring utføres i henhold til gjeldende retningslinjer.

Fagansvarlig er stedfortreder for avdelingsleder. 

Fagansvarlig samarbeider tett med avdelingsleder og skal være delaktig i grupper sammen med andre miljøterapeuter, miljøarbeidere og assistenter. Fagansvarlig har blant annet ansvar for at tiltak og faglige planer utarbeides, følges opp og evalueres, og for veiledning av personalgruppa og opplæring av nyansatte. Ønsket erfaringsbakgrunn er: Arbeid med mennesker med utviklingshemming, psykisk helse og utfordrende adferd.

Stillingen vil bli knyttet til to av avdelingene i Tiltaks- og boligenheten.

Kvalifikasjoner:

  • bachelor i vernepleie med norsk autorisasjon. 
  • minimum 2 års erfaring fra fagfeltet 
  • søker må ha ordinært førerkort klasse B
  • tilsetting i stillingen krever politiattest i henhold til gjeldende lovverk

 Norsk er arbeidsspråket til Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver godt norsk, og du både kan samarbeide med andre og utfører arbeidsoppgavene dine selvstendig. 

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Personlige egenskaper:

Vi søker etter deg som har: 

  • gode evner til samarbeid og veiledning
  • evne til å sette kvalitet og service i sentrum
  • gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner

Du er:

  • målrettet, kreativ og fleksibel
  • systematisk og analytisk
  • pålitelig, omgjengelig og selvstendig

Vi tilbyr:

  • turnus med for tiden langvakter hver tredje helg 
  • lønn blir fastsatt i henhold til tariff og gjeldende avtaler knyttet til fagansvarligfunksjonen
  • utfordrende og spennende jobb i et aktivt arbeidsmiljø
  • en arbeidsplass der det er rom for faglig og personlig utvikling
  • god seniorpolitikk
  • fokus på HMS-arbeid
  • en inkluderende arbeidslivsbedrift (IA)
  • startpakke for vernepleiere som må flytte til kommunen, eller i normal pendleravstand for å bosette seg / etablere seg.
  • Haugesund kommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn.