• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    24.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Deltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2259217
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 11.11.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Erfaringskonsulent - Sosialkontoret NAV

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du vår nye medarbeider? Bærum kommune har igangsatt et tverrfaglig prosjekt, "Lyset i hverdagen". Prosjektet gir tilbud til 15 unge i aldersgruppen 18-30 år med rusutfordringer, som er pålagt aktivitetsplikt via NAV og har sammensatte utfordringer. Prosjektets mål er å få på plass en solid grunnplattform, økt livskvalitet og hensiktsmessig oppfølging for ungdommene. Prosjektet jobber aktivt med å skape gode opplevelser i samarbeid med deltagerne, med planlagte faste aktiviteter som fysisk aktivitet og mestring på nye arenaer. Prosjektet ønsker nå å rekruttere en medarbeider med brukererfaring, en erfaringskonsulent innen psykisk helse og rus. Har du erfaring med rusutfordringer og vil benytte disse i arbeidet med ungdom, for å bidra til at de når egne mål og tar større del i samfunnet de er en del av? Vi søker nå etter en erfaringskonsulent til vårt prosjekt «Lyset i hverdagen». Stillingen er et 30% engasjement, med avtale for ett år av gangen. Oppstart så raskt som mulig.

Kvalifikasjoner:

Du må ha: • personlig erfaring med rus-/psykiske helseutfordringer • et avklart forhold til dine rus-/psykiske helseutfordringer ved at du har vært rusfri i minst 2 år • et avklart forhold til egne utfordringer, vilje til å bruke egne erfaringer i møte med enkeltpersoner og bidra til utvikling av prosjektet • Førerkort klasse B er ønskelig

Personlige egenskaper:

Du må: • kunne være åpen om dine erfaringer i kombinasjon med bevissthet om målsettingen med å dele dem • kunne snakke i forsamlinger om egne erfaringer og prosjektet • bidra til å skape håp, motivere og være en positiv rollemodell • ha gode samarbeidsevner • Det er ønskelig at du har kjennskap til sosiale medier • Personlighet vektlegges

Vi tilbyr:

• Aktiv deltagelse i nytt tverrfaglig prosjekt • Mulighet for utvikling av egen erfaringsrolle og kompetanse * Veiledning • Et aktivt, inkluderende og hyggelig arbeidsmiljø • Offentlig tjenestepensjonsordning • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland Annet • Vitnemål og attester tas med på intervju • Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig • Gyldig politiattest iht.§ 5-4 helse- og omsorgstjenesteloven må fremlegges før tiltredelse, ikke eldre enn 3 mnd. • Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentleglova §25)  

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    24.11.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Deltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1338, SANDVIKA
    BÆRUM
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2259217
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 11.11.2019