Detaljer

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    28.01.2021
  • Sted:
    OSLO
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    OSLO
  • Arbeidssted:
    OSLO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3367225
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune

Erfaren prosjektleder til gjennomføring av VA-prosjekter søkes

Avdeling plan og prosjekt planlegger og gjennomfører VAVs investeringsprosjekter. Primært gjelder dette distribusjonsnettet med tilstøtende anlegg, pumpestasjoner, kummer, kulverter, fordrøyningsbasseng og fontener. Tuneller og dammer inngår også i avdelingens portefølje. Vi har gjennom de senere årene hatt en kraftig aktivitetsvekst, som resultat av økt fornyelsesgrad på distribusjonsnettet og høy byggeaktivitet i Oslo. Veksten fortsetter i årene som kommer; i 2020 skal vi bygge og rehabilitere for rundt 900 mill, økende til 1000 mill. 

Vann- og avløpsetaten får nå en ledig stilling som prosjektleder for VA-prosjekter i gjennomføringsfasen. Stillingen tilhører Seksjon prosjektgjennomføring, som organiserer etatens bygge- og prosjektledere. Det gjelder både prosjekter som er initiert av egne utredninger, der VAV er byggherre, og prosjekter som inngår i byutviklingsprosjekter der andre aktører innehar byggherrerollen.

Arbeidsoppgaver
  • Prosjektledelse, planlegging og administrasjon av VA-entrepriser, inkludert fremdrifts- og økonomistyring.
  • Kontraktsoppfølging.
  • Kontroll av anleggsutførelse.
  • Håndtering av eventuelle endringer, forsinkelser og overskridelser.
  • Statusrapportering og sluttdokumentasjon.
  • Informasjonshåndtering og arkivering.
  • Sørge for kontroll av anleggsutførelse.
Kvalifikasjoner
  • Relevant teknisk utdannelse på master- eller bachelornivå, gjerne innen bygg og anlegg. Spesielt relevant erfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet.
  • Det legges vekt på tilleggskompetanse innen økonomi og/eller prosjektledelse. 
  • Solid erfaring som prosjektleder evt. byggeleder fra bygge- eller anleggsprosjekter, herunder:
  • a) Planlegging og framdriftsstyring av prosjekter.
  • b) Avtaleinngåelse, kontraktshåndtering og økonomisk avslutning av prosjekter.
  • c) Håndtering av en portefølje av flere prosjekter samtidig.
  • Kompetanse / erfaring med vann og avløp er et pluss.  
  • God kompetanse innen SHA og risikostyring.
  • Erfaring fra kvalitetsarbeid er ønskelig. 
  • Gode relevante kunnskaper innen IT og erfaring i bruk av prosjektplanleggingsverktøy.
  • God norskspråklig framstillingsevne, muntlig og skriftlig.
Personlige egenskaper
  • Drivende og løsningsorientert med gjennomføringsevne.
  • Gode kommunikasjonsevner.
  • Ryddig og strukturert.
  • Evne til å jobbe i tverrfaglig team.
Vi tilbyr
  • Meget interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag.
  • Tverrfaglig og profesjonelt miljø med hyggelige kolleger.
  • Ryddig og fleksibel arbeidstid.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.
  • Hytter til låns i marka.
  • Trening i arbeidstiden.
  • Konkurransedyktige lønnsbetingelser.