Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Er du vår fagleder for Konten boliger?

Offentlig forvaltning

Lillestrøm kommune er storkommunen som stadig er i vekst. Avdelingen Bemannede boliger består av
165 boenheter for mennesker med utviklingshemminger og andre funksjonsnedsettelser fordelt på totalt15 boliger. Med verdiene til Lillestrøm kommune i ryggen:  tillit, inkludering og nyskapning har vi ambisiøse mål om å bli Norges beste påvårt fagfelt.

Som ansatt ved Konten bofelleskap, vil du oppleve viktigheten av tverrfaglig samarbeid både iog utenfor eget kommunalområde. Du vil få det gøy på jobb! Du vil være en del av et godt arbeidsmiljø ogha gode kollegaer å lene deg til når arbeidsdagen kan oppleves utfordrende. 

Konten bofellesskap gir hel døgns tjenestetilbud til 14 personer med utviklingshemming i alderen 21-40år. Beboerne bor i egne tilrettelagte leiligheter med felles kjøkken. Beboerne har varierendebistandsbehov. Vi jobber etter prinsippene for målrettet miljøarbeid og fokus på den nasjonale veilederen.Det er et godt arbeidsmiljø med god blanding av kvinner og menn. Pr. nå utarbeides det ny turnus med arbeid hver 4. helg i langvakter, som rullerer over 12 uker.

Fagstillingen vil være en 100% stillinge, hvor ca 50% er satt av til fagtid, mens resten er tiltengt miljøarbeid. Stillingen innebærer helgejobbing hver 4.helg.

Boligen ligger i hjertet av strømmen med gode kollektivforbindelser.

Som Fagleder hos oss, er du en bidragsyter ut i miljøet. Dette for å opprettholde en en god faglighelhet til både beboere og arbeidsmiljøet ellers. 

Bemannede boliger har egn instagramkonto, gå gjerne inn å sjekk: https://www.instagram.com/unike_boliger/

Arbeidsoppgaver:

  • Direkte tjenesteyting i henhold til vedtak, dagsplaner, rutiner og prosedyrer 
  • Kartlegge brukerbehov, iverksette og evaluere tiltak 
  • Utføre oppgaver i samråd med gjeldende krav til kvalitet og lovverk 
  • Primærkontakt, sekundærkontakt, teamdeltaker, koordinator og andre delegerte oppgaver/ansvar 
  • Tverrfaglig samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere 
  • Bidra til utvikling og sikring av prosedyrer og rutiner 
  • Lede fagutviklingen i boligen
  • Du bidrar til et godt arbeidsmiljø
  • Du er en viktig brikke og bidrar med viktig fagstoff.
  • Du er trygg både med pårørende og tjenesteytere
  • Du er en god veileder
  • Du har mange år erfaring med tjenestegruppen, som veileder og fagperson
  • Medisinansvar 
  • Du bistår seksjonsleder ved vaktinnleie ved behov.
  • Oppfølging av HOL. Kap. 9 
  • Veiledning av andre kollegaer, brukere, pårørende, studenter og elever 
  • Bruk av fagsystemet Gerica, og sikre dokumentasjon (utarbeide tiltaksplaner og daglig dokumentasjon) 
  • Delta på relevante kurs og møter 

Kvalifikasjoner:

  • Autorisasjon som vernepleier eller annen relevant 3-årig helsefaglig høyskoleutdanning 
  • Etterutdanning er ønskelig
  • relevant erfaring fra lignende stilling er nødvendig og kan kompensere for etterutdanning
  • Fortrinnsvis praktisk erfaring med målrettet miljøarbeid og adferds analytisk tilnærming 
  • Erfaring med psykisk utviklingshemming og psykiske lidelser er nødvendig
  • Praktisk erfaring med å utarbeide og følge opp tvangsvedtak etter HOL kap. 9 
  • Praktisk erfaring med håndtering av utfordrende atferd 
  • Interesserer deg for fagutvikling og kvalitet i tjenesten 
  • Praktisk erfaring med journalføring og utarbeide tiltaksplaner, fortrinnsvis i Gerica 
  • Gode IKT-kunnskaper, også ønskelig med interesse/erfaring innen mestringsteknologi 
  • Erfaring med medikamenthåndtering 
  • Du må ha Førerkort klasse B 
  • Behersker norsk skriftlig og muntlig, og har god kommunikasjonsevne. Krav om bestått Norskprøve B2, både skriftlig og muntlig. 
  • Gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder. Politiattesten må fremlegges før tiltredelse  

Vi ber om at HPR-nr oppgis i søknadsteksten 

Personlige egenskaper:

  • Du er motivert, kreativ, nytenkende og løsningsorientert 
  • Du opptrer rolig i komplekse situasjoner og mestre perioder med høyt arbeidstempo 
  • Du har evne til å avdekke og imøtekomme individuelle behov hos tjenestemottakerne 
  • Du har et enestående engasjement for brukergruppen 
  • Du har evne til å kommunisere og skape gode relasjon med tjenestemottakere, pårørende og kolleger 
  • Du evner å arbeide selvstendig og i team 
  • Du er endringsvillig  
  • Du har humør og raushet, og bidrar til et godt arbeidsmiljø 
  • Du klarer å skille sak og person 
  • Fleksibel og se helheten 

Vi tilbyr:

  • Et levende fagmiljø med fokus på kompetanse og kontinuerlig utvikling 
  • Trivelige, nysgjerrige, engasjerte og dyktige kollegaer med godt samhold og mye humor 
  • En interessant og utfordrende jobb med varierte arbeidsoppgaver 
  • Opplæring og veiledning 
  • Lønn etter hovedtariffavtale
  • Aktivt bedriftsidrettslag 
  • God pensjons- og forsikringsordning 
  • Lillestrøm kommune har yrkesskadeforsikring på fritid for sine ansatte 

Er du nyutdannet er du også velkommen til å søke stilling hos oss. 

Lillestrøm kommune oppfordrer søkere til å legge inn attester og vitnemål når de søker på stilling hos oss.