• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    12.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4911965
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 25.01.2023
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Er du økonom og ønsker å jobbe med store utbyggingsprosjekt? 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Etat for utbygging i Bergen kommune er blant Vestlandets største utbyggere med mange spennende og utfordrende utbyggingsprosjekt. Samlet er utbyggingsporteføljen på om lag 12 milliarder kroner med en årlig omsetning på rundt 2 milliarder kroner.

Vi søker nå etter en prosjektøkonom som skal bistå prosjektlederne med økonomioppfølgingen i våre byggeprosjekt. Du får utfordrende og utviklende oppgaver i et miljø med høy og variert kompetanse og spredt alderssammensetning. Vi har høyt tempo og godt arbeidsmiljø.

Vår visjon bygg med omtanke har mange betydninger. Vi skal realisere kommunale bygg med særlig omtanke for klima og miljø. Dette innebærer at vi så langt som mulig skal søke gjenbruk av bygg og inventar gjennom transformasjon, samt bærekraftig løsninger for utbygging og drift gjennom byggets levetid. Våre byggeprosjekt skal gjennomføres slik at brukere, nærmiljø og byens innbyggere har nytte og glede av et bygg i mange år framover. Mer informasjon om planlagte prosjekter finner du her.

EFU består av syv avdelinger; fire prosjektavdelinger, en avdeling for teknisk prosjektstøtte, økonomiavdeling, samt kontrakt og anskaffelser. Vi er i overkant av 50 ansatte, hvorav rundt halvparten er prosjektledere. Vi er sertifisert i kvalitetsledelse, og arbeider aktivt med utvikling av våre prosesser og styringssystem.

Arbeidsoppgaver:

  • Primæransvar for oppfølging av en definert portefølje av prosjekter.
  • Tilrettelegge for prosjektledernes økonomistyring ved å etablere et godt og robust rammeverk tilpasset det enkelte prosjekt.
  • Faglig rådgivning og praktisk bistand, herunder opplæring i og brukerstøtte for relevante IKT-systemer, blant annet ISY Prosjektøkonomi.
  • Bidra til å utvikle gode rutiner for kontroll og oppfølging av prosjektøkonomi.
  • Løpende oppfølging av prosjektøkonomi - herunder kalkulering, periodisering, rapportering og
    avstemming. Fange opp avvik i prosjektene og bistå prosjektleder med å håndtere disse.
  • Bidra i budsjettering og rapportering både på prosjekt- og porteføljenivå.
  • Delta i utforming og kvalitetssikring av politiske og administrative saker som utarbeides i etaten.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelorgrad i økonomiske fag.
  • Den som ansettes kan gjerne ha erfaring fra arbeid med prosjektøkonomi, men nyutdannede er også aktuelle søkere.
  • Det er en fordel med erfaring fra bygg- og anleggsbransjen, men dette er ikke et krav.

Personlige egenskaper:

  • Du er nøyaktig, analytisk og grundig, og har en systematisk tilnærming til arbeidsoppgaver.
  • Du har gode kommunikasjonsevner og evner å samhandle med personer som har en annen
    fagbakgrunn og innfallsvinkel enn deg.
  • Du har god skriftlig og muntlig formidlingsevne.
  • Du evner å prioritere oppgaver og henvendelser og å formidle dette på en tydelig og positiv måte til kollegaene dine.
  • Du liker rutineoppgaver, men setter også pris på nye utfordringer og utviklingsarbeid.
  • Du håndterer avbrudd i arbeidet og er tilpasningsdyktig ved akutt behov for bistand.
  • Du er løsningsorientert og bidrar konstruktivt til å løse feil som har oppstått og til å utvikle systemer for å forebygge fremtidige avvik.
  • Du forstår hvilke forhold som bør følges opp videre og gjør dette på eget initiativ.

Vi tilbyr:

  • Lønn etter avtale.
  • Faglige utfordringer og muligheter for egenutvikling.
  • Et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • God pensjonsordning.
  • Moderne kontorfasiliteter i Bergen sentrum.

Vi vil intervjue kandidater fortløpende frem mot fristen 12.februar.

 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    12.02.2023
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4911965
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 25.01.2023