• Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    30.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4879382
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 17.11.2022
Ledigt jobb

Utgått annons

Sista ansökningsdag för detta jobbtillfälle har passerat

Oslo kommune

Er du klar for å lede og utvikle en IT-funksjon i et foretak med et viktig samfunnsoppdrag? 

Offentlig forvaltning

Boligbyggs visjon er å skape gode og trygge hjem for mennesker i en vanskelig livssituasjon – vil du være med å løse dette oppdraget i rollen som seksjonsleder for IT og dokumentforvaltning?

Vi søker en engasjert og tydelig seksjonsleder til seksjon for IT, applikasjonsforvaltning, arkiv og dokumentforvaltning (DOKIT). Du vil være en viktig pådriver i Boligbyggs arbeid med å løfte digitaliseringsarbeidet. Som seksjonsleder for DOKIT legger du til rette for at forretningsprosessene i foretaket understøttes med teknologi som fremmer effektivitet og kvalitet i alle prosesser. Viktige ansvarsområder for stillingen er ledelse og utvikling av foretakets IT- og arkivfunksjon, herunder IT strategi og aktivitetsplaner, applikasjonsforvaltning, leverandørstyring, informasjonssikkerhet, brukeradministrasjon og intern support. Videre bidrar arkivfunksjonen til at Boligbygg utfører sin lovpålagte journalføringsplikt og at dokumenthåndtering skjer etter gjeldende lover, forskrifter og kommunale instrukser.

I dag er det 12 dyktige medarbeidere i seksjonen, og stillingen rapporterer til avdelingsdirektør for Virksomhetsstyring.

Vi søker deg som motiveres av et meningsfullt samfunnsoppdrag og muligheten til å påvirke og utvikle. Du ønsker å bidra til en sunn kultur for kontinuerlig forbedring, og du evner å skape entusiasme for mål og prioriteringer. Kan det være nettopp deg vi er på jakt etter?

Arbeidsoppgaver:

  • Personal-, budsjett- og resultatansvar for seksjonen
  • Lederoppfølging og utvikling av egne medarbeidere i tråd med Boligbyggs lederprinsipper
  • Informasjonssikkerhet og risikostyring
  • Brukeradministrasjon og intern support
  • Applikasjons- og infrastrukturforvaltning
  • Oppfølging av drifts- og vedlikeholdsavtaler mot leverandører
  • Systemeierskap for virksomhetsspesifikke applikasjoner, herunder FDVU-løsningen
  • Dokumentbehandling i samsvar med lover, forskrifter og instrukser
  • Rådgi ledelsen i spørsmål knyttet til informasjons- og kommunikasjonsteknologi
  • Utvikling av foretakets IT- og arkivfunksjon
  • Utforme og følge opp IT strategi og handlingsplaner

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på høyskole- og/eller universitetsnivå. Lang og relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanningskrav.
  • Solid digital kompetanse
  • Erfaring med applikasjonsforvaltning
  • God kunnskap om FDV-systemer og integrasjon mellom forretningssystemer
  • Prosjektkompetanse og prosjektledererfaring (metode og gjennomføring)
  • ITIL kunnskap (støtteprosesser, dokumentasjon)
  • Erfaring med leverandørstyring og oppfølging av avtaler
  • Erfaring med informasjonssikkerhet og risikostyring
  • Erfaring fra kommunal sektor og samarbeidsprosjekter mellom flere aktører
  • Dokumentert erfaring fra utviklingsarbeid og arbeid med digitale verktøy
  • God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk   
  • Ledererfaring vil være en fordel
  • Erfaring med prosjekt- og prosessledelse fra digitaliseringsprosjekter vil være et fortrinn 

Dokumentasjon på kompetanse laster du opp sammen med søknaden. Ved utenlandsk kompetanse, ber vi om godkjenning fra NOKUT.

Personlige egenskaper:

  • Har gode samarbeidsevner
  • Er motiverende og inkluderende
  • Har gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig
  • Kan fremstå tydelig og synlig i organisasjonen
  • Ser helhet og sammenheng
  • Har engasjement for fagområdet og samfunnsoppdraget til Boligbygg
  • Forstår digital produktutvikling
  • Trives i rollen som pådriver og utfordrer

Vi tilbyr:

  • Selvstendige, utfordrende arbeidsoppgaver i et faglig stimulerende og hyggelig miljø
  • Fleksibel arbeidstid og fleksitidsordning
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Lønn etter avtale
  • En meningsfylt og samfunnsnyttig jobb
  • Treningsrom med garderober
  • Lokaler sentralt i Oslo sentrum med enkel tilgang til offentlig transport

 

Dersom du har spørsmål til stillingen, kan du kontakte avdelingsdirektør for Virksomhetsstyring, Cecilie Stadaas, på tlf. 975 47 786.

Vi ser frem til å høre fra deg.

 

  • Företag
    Oslo kommune
  • Ansökningstiden
    30.11.2022
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    0037, OSLO
    OSLO
    Norge
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    4879382
  • Se här för andra jobb från Oslo kommune
  • Uppdaterad 17.11.2022