• Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    08.08.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3930720
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE

Enhetsleder byggesak

TROMSØ KOMMUNE

Offentlige tjenester og forvaltning

Vi søker en erfaren, samfunnsengasjert og utviklingsorientert leder! Som leder av byggesak får du være med på å utvikle et bedre Tromsø, med økt fokus på kvalitet i byggeprosjekter, god dialog med brukere og solid saksbehandling etter plan- og bygningsloven. Enheten har 20 ansatte med høy kompetanse. Sammen med ledergruppen i seksjon for Byutvikling vil du være et svært viktig ledd i arbeidet for framtidens Tromsø.

Vi søker deg som er en trygg leder med god fagkompetanse, og som har en åpen og god dialog med media, politikere og de mange brukerne av byggesakstjenester. Byggesak jobber også tett med øvrige seksjoner under avdeling for Bymiljø, for å løse felles oppgaver for kommunen, for politikerne, byens næringsliv og innbyggerne. Du vil bli tatt godt imot i et fantastisk miljø.

Arbeidsoppgaver:

  • Kombinasjon av fag og ledelse. Vedtaksmyndighet i bygge- og delesaker.
  • Vedlikeholde og utarbeide gode, oppdaterte systemer for ressursbruk, kvalitetssikring og framdrift for behandlingen av saker. Brukernes perspektiv er viktig for oss.
  • Ansvar for fordeling, oppfølging og behandling av innkomne søknader.
  • Sikre kvalitet i de bygde og ubebygde omgivelsene.
  • Delta i seksjon for Byutviklings ledergruppe.
  • Personalansvar.
  • Økonomiansvar for enhetens økonomi.
  • Sikre effektivitet og forutsigbarhet.

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning på masternivå.
  • Erfaring fra offentlig forvaltning og byggesaksbehandling.
  • Relevant ledererfaring.

Personlige egenskaper:

  • Du har ledererfaring, gode lederegenskaper, herunder god personlig egnethet og faglig tyngde.
  • Du har god arbeidskapasitet, og vilje og evne til å stå på i en hektisk hverdag.
  • Du er løsningsorientert og bidrar til å skape trygghet og tillit internt og eksternt.
  • Du har tydelige forventninger til de ansatte, med fokus på måloppnåelse.
  • Du har et tydelig engasjement og er en god formidler, har god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
  • Du har god forståelse for samspillet mellom politikk, administrasjon og fag.

Vi tilbyr:

  • Profesjonelt fagmiljø med høy tverrfaglig kompetanse.
  • Godt kollegialt samhold, både sosialt og faglig.
  • Lønn og andre betingelser etter avtale.
  • Flyttegodtgjørelse etter avtale.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger.
  • Fleksibel arbeidstid og ellers gode betingelser.

Annet

  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
  • Søknad sendes elektronisk via Webcruiter.


    Kjenner du deg igjen i dette? Da blir vi svært glad for å høre fra deg!

 
  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    08.08.2021
  • Sted:
    TROMSØ
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSØ
  • Land:
    NO
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3930720
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE