• Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    21.08.2020
  • Stillingsfunksjon
    Fast Stilling
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6413, MOLDE
    MOLDE
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3017086
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune
  • Oppdatert 03.07.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Molde kommune

Enhetsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stillingstype:
Enhetsleder Byggesak og Geodata 100 % fast stilling 

Byggesak og geodata er en av tre enheter i sektor teknisk, plan, næring og miljø. Digitalisering har hatt stort fokus siste årene. Sektoren har et bredt spekter av oppgaver innen planlegging, samfunnsutvikling og tjenesteformidling. Kommunalsjef og lederne for de tre enhetene utgjør ledergruppen for sektoren. 

Enheten har oppgaver innen byggesak, geodata og eiendomsskatt

  • Byggesak: byggesaksbehandling og eiendomsdeling etter plan- og bygningsloven, tilsyn og oppfølging av ulovlige tiltak etter plan- og bygningsloven, byggesaksarkiv og ajourhold av matrikkelen, B-delen, kontaktkommune for nettverk for byggesaksbehandling i romsdalsregionen
  • Geodata: opprette nye eiendommer, oppmålingsforretninger etter matrikkelloven, registrering, retting og ajourføring av matrikkelen, behandling av saker etter lov om eierseksjoner, behandling av saker om offisiell adressering etter matrikkelloven, forvaltning, drift og vedlikehold av kommunens kartdata i henhold til geovekstavtalen, «Romsdalskart samarbeid om programvaretjenester», salg av eiendomsinformasjon (meglerpakker), eiendomsopplysninger
  • Eiendomsskatt: forberedelser av saker til nemndsbehandling, administrasjon av takstmann, ajourføring av register, service overfor publikum

Hovedoppgaver: 

  • Medvirke til helhetlig utvikling av tjenestene i kommunen 
  • Lede og videreutvikle enheten 
  • Sørge for god samhandling med eksterne aktører 
  • Forberede saker til politisk behandling 

 
Kvalifikasjoner 

  • 3 års høyskole- eller universitetsutdanning, gjerne innen ledelse og eller andre relevante fagområder
  • Bred erfaring fra praksis kan oppveie kravet om høyskolekompetanse på bachelornivå
  • Lederegenskaper
  • Gode digitale kunnskaper 
  • En som inspirerer og har evne til nytenkning  
  • Gode kommunikasjons- og samhandlingsegenskaper
  • Vi er en dynamisk bedrift der en må takle til tider et hektisk miljø og være løsningsorientert.
  • God skriftlig formidlingsevne vil bli vektlagt. 

Vi ønsker en engasjert og positiv medarbeider som vil være med å videreutvikle enheten. Ledererfaring og erfaring fra fagområdet samt personlige egenskaper vil bli vektlagt 

Vi tilbyr 

  • Spennende og utviklende arbeidsoppgaver i et godt arbeids- og fagmiljø med mange dyktige medarbeidere.
  • En arbeidsplass der vi legger til rette for å opprettholde et kvalitetsmessig godt tilbud for våre brukere og ansatte.
  • En arbeidsplass med fokus på å være løsningsorientert og kunde
  • Lønn etter avtale. Det blir utarbeidet egen lederavtale. 
  • Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger. 

 Søknad 
Vi ber om at elektronisk søknadsskjema benyttes.  Søknadsliste vil bli offentliggjort. 

 

  • Bedrift
    Molde kommune
  • Søknadsfrist
    21.08.2020
  • Stillingsfunksjon
    Fast Stilling
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6413, MOLDE
    MOLDE
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3017086
  • Se her for andre jobber fra Molde kommune
  • Oppdatert 03.07.2020