• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    09.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0754, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3992225
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 23.07.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Oslo kommune

Eiendomsforvalter

Offentlig forvaltning

Bydel Vestre Aker har nå ledig fast stilling som eiendomsforvalter og søker deg som har et stort faglig engasjement, pågangsmot og lyst til å gjøre en forskjell for innbyggere og ansatte i Bydel Vestre Aker. Seksjon for Bolig og eiendom har et viktig koordineringsansvar for bolig- og eiendomsområdet i hele bydelen og samarbeider tett med alle avdelinger. Seksjonen er organisert sammen med NAV. Til seksjonen ligger bl.a. følgende ansvarsområder; 

  • forvaltning av boligsosiale virkemidler og tilskuddsordninger, samt bomiljøarbeid
  • forvaltning, drift og vedlikehold av bydelens til enhver tid totale eiendomsportefølje, samt grønt- og utearealer, som bydelen eier eller leier inn
  • fremskaffing og tildelinger av bolig, i tett samarbeid med private og offentlige utleiere
  • inn- og utleie, kontraktsoppfølging og fakturering
  • oppfølging av drifts- og serviceavtaler, herunder strøm, renhold og vedlikeholdstjenester
  • fakturahåndtering
  • utbyggingssaker/reguleringssaker

Som eiendomsforvalter vil du ha et særlig ansvar for forvaltning, drift og vedlikehold av bydelens til enhver tid totale eiendomsportefølje, inn- og utleie, kontraktsoppfølging og fakturering. Til stillingen ligger også oppfølging av drifts- og serviceavtaler, herunder strøm, renhold og vedlikeholdstjenester og fakturahåndtering. Det vil også forventes at du bidrar inn på andre ansvarsområder i seksjonen ved behov. Bydelen er i utvikling og du må være fleksibel og trives med endring. Seksjonen er relativt nyetablert og det jobbes fortsatt med å avklare hva som skal ligge til seksjonens ansvarsområder, samt å etablere grensesnittet opp mot de andre tjenesteområdene. Ansvarsområder og arbeidsoppgaver kan derfor endres underveis.   

Arbeidsoppgaver:

  • Planlegging, budsjettering, koordinering og oppfølging av drift og vedlikehold av eiendom, samt grønt- og utearealer som bydelen eier eller leier.
  • Innkjøp av tjenester og administrasjon av serviceavtaler.
  • Fakturahåndtering.
  • Kontraktsoppfølging av leieavtaler, tilvisningsavtaler og driftsavtaler.
  • Hovedkontakt for alle henvendelser som gjelder leie eller bruk av bydelens eiendomsportefølje, både fra innbyggere og ansatte. Det må påregnes en del telefon og eposthenvendelser. 
  • Samarbeide tett med bydelens tjenester.
  • Samarbeide tett med Boligbygg, Omsorgsbygg og andre aktører.
  • Bruke GOBO og House of Control.
  • Løpende rapportering og dokumentasjon.

Kvalifikasjoner:

  • Bachelor/3-årig høgskoleutdanning med fag innenfor økonomi, juss, bygg, tekniske fag eller annen relevant utdannelse. Relevant erfaring eller videreutdanning kan veie opp for utdanningskravet.
  • Erfaring fra arbeid med bolig/eiendom i offentlig eller privat sektor, og gjerne fra boligforvaltning eller kontraktsforvaltning.
  • Kunnskap om lov- og regelverk gjeldende for bolig- og eiendomsområdet, herunder husleierett.
  • Erfaring med inn- og utleie.
  • God økonomiforståelse og særlig god forståelse for hele verdikjeden i eiendomsforvaltning.
  • God systemforståelse og interesse for digitalisering.

Personlige egenskaper:

  • Du liker å arbeide selvstendig og er ikke redd for å ta ansvar. 
  • Du har gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter, er strukturert og tydelig.
  • Du har god fremdrifts- og gjennomføringsevne og kan vise til gode resultater fra tidligere arbeid.
  • Du har stor arbeidskapasitet, er fleksibel og håndterer varierte arbeidsoppgaver og til dels stor arbeidsmengde.
  • Du er serviceinnstilt, utadvendt og evner å knytte kontakter.
  • Du liker å jobbe på tvers av avdelinger, seksjoner og fagfelt.
  • Du er praktisk anlagt og kan utføre enkle vaktmesteroppgaver.

Vi tilbyr:

  • Aktive og engasjerte kollegaer i et spennende arbeidsmiljø. 
  • Meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde. 
  • Gode pensjonsvilkår.
  • Fleksitidsordning.
  • Ansettelse i stilling som eiendomsforvalter, ltr. 43-48. For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. 
 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    09.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0754, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3992225
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
  • Oppdatert 23.07.2021