• Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    18.11.2022
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4846761
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 01.11.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Senja kommune

Driftsleder havn

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Teknisk drift består av avdelingene bygg og eiendom, vegdrift, vann og avløp, trafikk, renhold og boligkontor. Virksomheten har totalt 100 ansatte bestående av administrasjon, trafikkbetjenter, fagarbeidere og renholdere.

Avdeling havn og farled skal fra årsskiftet 2023 innlemmes i virksomheten teknisk drift.

Ansettelsen skjer i Senja kommune, på de lønns- og arbeidsvilkår som fremgår av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Deltakelse i kommunal pensjonsordning. Det vises til nærmere informasjon om Senja kommune på kommunens nettside www.senja.kommune.no.  Søker må identifisere seg med verdigrunnlaget til Senja kommune som er raus, framoverlent og bærekraftig.

Driftsleder havn vil jobbe med mange interessante og utfordrende prosjekter og relasjoner og vil i stor grad ha samfunnskontakt. Stillingen er sentral i den kommunale utviklings- og samfunnsplanleggingen. Kommunen har god kontakt med næringslivet, lag og foreninger, befolkningen og organisasjonene i samhandlingen rundt utviklingen av Senjasamfunnet.

Stillingen rapporterer til virksomhetsleder teknisk drift.

Hovedarbeidsoppgaver:

  •  Saksbehandling av havnesaker. Forvaltningsoppgaver etter havne- og farvannsloven
  •  Forvalte kommunens forretningsdrift vedrørende havner, herunder økonomistyring, trafikkavvikling, drift av systemet Portwin
  •  Optimalisere havneforvaltningen og havneutviklingen
  •  Utvikling og styring av prosjekt- og prosessoppgaver, herunder gjennomføre anbudsprosesser
  •  Beredskap
  •  Ivareta ISPS godkjenning og oppfølging av dette
  •  Øvrige oppgaver etter nærmere avtale

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Høyere utdanning, fortrinnsvis innenfor økonomi og administrasjon
  • Saksbehandlingskompetanse, særlig i forhold til havne- og farvannsloven
  • Kunnskap om maritime miljø (fartøy, rederi og trafikkadministrasjon)
  • -       Kunnskap om sjørelatert trafikk, inkludert fiskerirelatert virksomhet
  • -       Prosjekt- og prosesskompetanse
  • -       Analytisk og ryddig med god muntlig, skriftlig og visuell fremstillingsevne
  • -       Selvstendighet og samarbeidsevner
  • -       Offensiv og løsningsorientert

Søker må ha førerkort kl. B.

 

Vi tilbyr

  • En spennende arbeidsplass med komplekse, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Et bredt fagmiljø med dyktige medarbeidere.
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP.
  • Tilsetting etter gjeldende lover, reglement og tariffavtale.
  • Lønn etter avtale innenfor gjeldene tariffer.

  

Nærmere opplysninger om stillingen gis ved henvendelse til virksomhetsleder Bjørn Lauransen, e-post bjorn.lauransen@senja.kommune.no tlf. 91 71 44 28 eller kommunalsjef Hege Vigstad, e-post hege.vigstad@senja.kommune.no tlf. 45 51 6459

 

Søknadsfrist; 18.11.2022

Søknad/CV med minimum to oppgitte referanser sendes elektronisk via link på denne siden (søk denne stilling).

Kopi av attester og vitnemål vil bli avkrevd for den som blir tilsatt.

I henhold til offentlighetsloven kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om å ikke bli oppført på søkerlisten.



 

 

  • Bedrift
    Senja kommune
  • Søknadsfrist
    18.11.2022
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    9300, FINNSNES
    SENJA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4846761
  • Se her for andre jobber fra Senja kommune
  • Oppdatert 01.11.2022