Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Karasjoga gielda / Karasjok kommune

Driftsleder

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved forvaltning-, drift- og vedlikehold (FDV) avdelingen som er underlagt avdeling for plan, teknisk, miljøutvikling og næring, er det ledig 100 % fast stilling som driftsleder bygningsdrift og utearealer. Tiltredelse snarest.

Driftsleder er underlagt FDV-leder.

Driftsleder skal være selvstendig og inngå i vaktmesterstyrken som har ansvar for drift og verdibevarende vedlikehold av kommunale bygg med uteareal, nærmiljøanlegg og tekniske installasjoner.

Arbeidstiden for stillingen er på dagtid. Vedkommende må kunne påregne plikt til deltakelse i helgevaktordning.

Arbeidsoppgaver
• Lede og koordinere vaktmestere, med ansvar for tilsyn, drift og vedlikehold av kommunale bygg, anlegg, utleieobjekter og utearealer med tilhørende tekniske anlegg
• Kartlegging av vedlikeholdsbehovet på kommunale bygg
• Registrere tilstander og utarbeide vedlikeholdsplaner ved bruk av kommunens FDV-system
• Utføre ordinære vaktmesteroppgaver
• Bistå FDV-leder i oppfølging og koordinering av renholdere
• Kontakt med andre enheter, brukere, leietakere og kunder i forbindelse med vaktmester- og renholdsoppgaver
• Kontakt med, og oppfølging av leverandører
• Følge opp internkontroll og HMS
• Rapportering og dokumentasjon via IT-baserte systemer
• Følge opp og bidra til videreutvikling av FDV-relatert samarbeid på tvers av kommunegrenser
• Karasjok kommune er i kontinuerlig utvikling - den som blir tilsatt må være forberedt på at arbeidsoppgaver og ansvar kan bli endret

Kvalifikasjoner
• Relevant utdanning og yrkeserfaring, og det ønskes godkjent fagbrev i et eller flere håndverksfag. Personer uten fagbrev må være villig til å gjennomføre de opplæringstiltak som kommunen finner nødvendig.
• Erfaring med å lede byggeprosesser
• God teknisk innsikt
• Gode IT-kunnskaper
• Erfaring med SD-anlegg og FDV-system
• Gode samisk-, og/eller norskkunnskaper
• Gyldig politiattest
• Førerkort klasse B

Personlige egenskaper
• Klar og tydelig leder
• Gode kommunikasjonsevner skriftlig og muntlig
• Du er god på relasjonsbygging og har gode samarbeidsevner
• Du er serviceinnstilt, strukturert og har god virksomhets- og systemforståelse
• Pålitelig, ryddig, effektiv og nøyaktig
• Trives i ett hektisk miljø
• Evne til å jobbe i team og skape engasjement, ta initiativ og være løsningsorientert, men også evne til å arbeide selvstendig

Ved vurdering av den best kvalifiserte, skal det legges vekt på utdanning, erfaring og personlig egnethet, samt motivasjon for stillingen.

Vi tilbyr
• Lønn etter gjeldende avtaleverk
• God pensjonsordning, ulykkes- og gruppelivsforsikring
• En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidslivsbedrift (IA)
• Utfordrende og allsidige arbeidsoppgaver i et trivelig arbeidsmiljø med dyktige og hyggelige kolleger

Tilfredsstillende politiattest skal leveres før tiltredelse i stillingen.
Under ellers like vilkår, foretrekkes søkere som behersker både samisk og norsk språk.

Personlig egnethet vektlegges i ansettelsesprosessen. Søkere med praksis bes oppgi minst to referanser.

Nærmere opplysninger kan fås ved henvendelse til kommunalleder Kristin Norbye-Bekkelund på telefon 413 87 062 eller FDV-leder Helge Nystad på telefon 482 12 403.

Staten tilbyr nedskrivning av studielån inntil 10 % pr. år. Fra bruttolønn trekkes 2 % til pensjonsinnskudd.

Søknad vedlagt CV og bekreftede kopier av attester og vitnemål sendes Kárášjoga gielda/Karasjok kommune, Ansettelsesutvalget,P.b 84, 9735 Kárášjohka/Karasjok eller postmottak@karasjok.kommune.no , innen 16.08.2019.