• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.07.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4676876
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 21.06.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bergen kommune

Digitaliseringsrådgiver

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Bymiljøetaten har ansvar for et bredt og variert spekter av oppgaver som gjør at Bergen lever hver dag – og om 100 år. Dette gjør vi blant annet gjennom å drifte byrom, parker, friområder, kommunale veier og skogsområder. Vi utvikler byen, og fremforhandler og gjennomfører utbyggingsavtaler. Vi bygger infrastruktur som byrom, lekeplasser, torg, fortau og veier. Kort sagt – Bymiljøetaten får byen til å leve!

Vi søker nå en gjennomføringssterk og strukturert digitaliseringsrådgiver, som trigges av utvikling og forbedring. Arbeidet er tverrfaglig og innebærer samarbeid med ledere og medarbeidere i hele virksomheten. Du har relevant høyere utdanning, samt noe arbeidserfaring og har god forståelse for både muligheter og utfordringer som oppstår i skjæringspunkt mellom teknologi, mennesker og virksomhet.

Stillingen er organisert under avdeling for Virksomhetsstyring og organisasjonsutvikling, som har dyktige fagpersoner innen digitalisering og GIS, kvalitet og HMS, HR og kommunikasjon.

Som del av denne enheten vil man være med å realisere nasjonal og kommunal digitaliseringsstrategi, som igjen bidrar til effektiv utvikling og drift og lett tilgjengelige tjenester.

Arbeidsoppgaver:

  • Rådgiver og operativ støtte til linjen innen digitalisering, organisasjon og prosesser, personvern og informasjonssikkerhet 
  • Støtte til systemeiere/-koordinatorer i linjen i forvaltning av fagsystemer
  • Ivareta rolle som systemkoordinator for de to største fagsystemene i etaten
  • Oppfølging av lisenser og hardware
  • Særlig ansvar for støtte og oppfølging av Office 365/SharePoint
  • Følge opp krav fra Bergen kommune sentralt og sikre at vedtatt arkitektur, tekniske standarder og retningslinjer følges
  • Prosesskartlegging og forbedringsarbeid  
  • Prosjektledelse/deltagelse og koordinering for mindre prosjekter

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning, minimum bachelorgrad. Mastergrad er en fordel.
  • Noen års relevant arbeidserfaring. Nyutdannete med mastergrad kan også søke.
  • Kunnskap om personvern og informasjonssikkerhet, systemforvalting, prosesskartlegging og forbedringer. 
  • Ønskelig med forståelse for datastruktur. 
  • Fordel med erfaring med Office365/SharePoint.
 

Personlige egenskaper:

  • Strukturert og systematisk med god evne til å planlegge, prioritere og koordinere
  • Selvstendig, men relasjonsorientert og med gode samarbeidsegenskaper
  • Analytisk, med evne til helhetlige vurderinger
  • God gjennomføringsevne, du gir deg ikke før ballen er helt i mål

Vi tilbyr:

  • Variert arbeidshverdag som byr på spennende utfordringer tett knyttet opp mot byutvikling
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Kompetent, trivelig og inkluderende arbeidsmiljø
  • Arbeidsplass i nye, fine kontorlokaler i Bergen sentrum - rett ved bybanestopp
  • God pensjons- og forsikringsordninger 
  • Fleksibel arbeidstid  
  • Lønn etter avtale
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    22.07.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5014, BERGEN
    BERGEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4676876
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
  • Oppdatert 21.06.2022