• Bedrift
    Hustadvika kommune
  • Søknadsfrist
    25.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6440, ELNESVÅGEN
    HUSTADVIKA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4004025
  • Se her for andre jobber fra Hustadvika kommune
  • Oppdatert 02.08.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Hustadvika kommune

Demenskoordinator 50% fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har nå ledig ei 50 % fast stilling som demenskoordinator hos oss, med tiltredelse snarest eller etter avtale. Stillingen kan kombineres med annen stilling i hjemmetjenesten

En demenskoordinator er et bindeledd mellom den som har demens, pårørende og hjelpeapparatet. En demenskoordinator vet ikke alt, men vet hvor man kan henvende seg for å få svar. Dette er et lavterskeltilbud som ikke krever søknad eller utløser vedtak, og de som har spørsmål eller ønsker råd og veiledning kan ringe koordinatoren som er tilgjengelig faste dager.

Vi bruker journalsystemet Gerica, turnus- og tilkallingsprogrammet Min vakt (Visma Flyt ressursstyring) og personalsystemet Visma.

Kunnskap og trygghet er spesielt viktig i tjenestene vi yter. Personlig egnethet og stabilitet vil derfor bli tillagt stor vekt ved ansettelsen.

Kommunens verdigrunnlag er imøtekommende, dyktig, ansvarlig og respektfull

 Arbeidsoppgaver

  • Sikre at tjenestene utøves på faglig forsvarlig måte og i tråd med virksomhetens målsetting
  • Vurdere behov og planlegge tjenestetilbudet, iverksette tiltak
  • Yte tjenester i henhold til gjeldende vedtak
  • Samtaler og veiledning
  • Hjemmebesøk
  • Arrangere pårørendeskole
  • Ha oversikt over tilbudene til personer med demens i kommunen
  • Arbeide for differensiere / tilpasse tilbud for personer med demens
  • Ha tett samarbeid med hjemmetjenesten, forvaltningskontoret, sykehjemsleger og fastleger i kommunen, samt hjelpemiddelforvaltningen
  • Veiledning og undervisning av helsepersonell
  • Delta i kvalitetsutvikling av tjenesten, samarbeide med kollegaer og ledelsen med fokus på forbedring av tjenesten
  • Bidra til tverrfaglig planlegging av pasientforløp
  • Delta på eventuelle ansvarsgruppemøter
  • Videreutvikle kommunens demensplan

Kvalifikasjoner

  • Autorisert sykepleier/vernepleier
  • Videreutdanning innen fagområdet kan være en fordel
  • Gode kunnskaper til IKT og dokumentasjon, erfaring med Gerica er en fordel
  • Ha kunnskap om hjelpemidler og velferdsteknologi
  • Erfaring og interesse for arbeidsområdet
  • Har helse til å fylle stillingen
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Sertifikat klasse B

Personlige egenskaper

  • er ansvarsbevisst
  • jobber selvstendig og målrettet
  • har god observasjonsevne
  • tar initiativ til utviklingsarbeid
  • evner å samarbeide på tvers til det beste for tjenestemottakeren
  • er en god rollemodell
  • liker utfordringer, og kan tåle et høyt tempo og varierte arbeidsoppdrag
  • evner å rette fokus mot etikk og gode refleksjoner
  • er fleksibel og løsningsorientert
  • har godt humør og ei positiv innstilling
  • er en god lagspiller og bidra til et godt arbeidsmiljø
  • tar ansvar for å utvikle deg faglig

Vi tilbyr

  • Et trivelig arbeidsmiljø med dyktige kolleger
  • Et spennende og utviklende arbeidsfelt
  • Allsidige og varierte arbeidsoppgaver
  • God pensjonsordning gjennom KLP

Annen informasjon

  • Ved tiltredelse må politiattest av nyere dato fremskaffes (ikke eldre enn tre måneder).
    Det bes om at minst to referanser oppgis i søknad, fortrinnsvis dine siste ledere.
  • Hvis noen påberoper seg fortrinnsrett til stillingen, må det fremkomme av søknaden, og det kan da eventuelt bli andre stillinger ledig.
  • Vi oppfordrer alle kvalifiserte personer til å søke jobb hos oss uavhengig av kjønn, alder funksjonshemming, etnisk eller nasjonal bakgrunn.

Søknad sendes

Elektronisk søknadsskjema finn du under søk på stilling. Vi ber om at det blir benyttet. Hustadvika kommune benytter elektronisk søknadsprosess, dette betyr at kun søknader sendt via Easycruit vil bli tatt i betraktning.

Vennligst ikke send inn vitnemål og attester. Dette skal du ta med deg til et eventuelt intervju.

 

  • Bedrift
    Hustadvika kommune
  • Søknadsfrist
    25.08.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6440, ELNESVÅGEN
    HUSTADVIKA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4004025
  • Se her for andre jobber fra Hustadvika kommune
  • Oppdatert 02.08.2021