Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Østre Toten kommune

Demenskoordinator

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Om stillingen:

Østre Toten kommune har nesten 15 000 innbyggere og er den tredje største kommunen i Oppland. Kommunens visjon er "Livskvalitet ved Mjøsa". Vi leverer gode tjenester til innbyggerne våre takket være arbeidstakere med engasjement og høy kompetanse. Vi kan tilby utfordrende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et stort spekter av fagområder. Vi har en god pensjonsordning og et inkluderende arbeidsliv. Kommunens verdier er Nytenking, Kvalitet og Respekt.

Arbeidssted:

Tildelingsenheten er kommunens felles adresse for mottak og behandling av søknader om helse- og omsorgstjenester. Koordinerende enhet for re-/habilitering og kommunens boligkontor er også lagt til enheten. Østre Toten kommune er inne i en offensiv satsing på folkehelse, tidlig innsats, egenmestring og samskaping. Det er sentralt at Tildelingsenheten fungerer som spydspiss i denne satsingen og at tjenestetildelingen gjenspeiler disse perspektivene. Kommunen ønsker å sette fokus på å legge til rette for at innbyggerne kan leve sine foretrukne liv med minst mulig inngripen fra kommunale tjenester.

Østre Toten kommune vil gjennom fellesskapskommunen - Kommune 3.0 - bidra til et mer inkluderende lokalsamfunn for alle gjennom hele livet. Kommunen har derfor fokus på hverdagsmestring i alle deler av helse- og omsorgsektoren.

Enheten er organisert i 2 team med forskjellige ansvarsområder:
Team 1 har ansvar for Husbankens virkemidler og kommunale boliger, tildeling og forvaltning av tjenester innen rus- og psykisk helse, barn- og unge samt mennesker med funksjonsnedsettelser.
Team 2 har ansvar for tildeling og forvaltning av somatiske helse- og omsorgstjenester, samt kreftkoordinator og demenskoordinator.
Her er det ledig:
1 x 100% stilling som demenskoordinator
Endringer i arbeidsoppgaver må påregnes, samt at en må jobbe på tvers av teamene. Arbeidstiden er 37,5 timers uke med arbeid på dagtid.


Sektorens visjon er:
"Sammen skaper vi fremtidens helse- og omsorgstjenester".

Fakta om stillingen:

Demenskoordinator:
• Er til hjelp for å koordinere og tilrettelegge hverdagen for personer med demens og deres pårørende på en best mulig måte.
• Er ansvarlig for å samordne tilbud og tjenester rundt personer med demens i kommunen.
• Skal være lett tilgjengelig for brukere og pårørende.
• Skal bidra til gode rutiner og systemer for personer med demens og deres pårørende.


For stillingen:
• veilede brukere til lavterskeltilbud og frivillige, samt velferdsteknologi
• bidra til at bruker i størst mulig grad oppnår egenmestring
• saksbehandling av søknader og klager på vedtak på helse- og omsorgstjenester.
• koordinering og samhandling med brukere, pårørende, øvrige tjenester og spesialisthelsetjenesten.
• skal jobbe proaktivt og være i stand til å forme stillingen etter behovene i kommunen.
• skal jobbe målrettet ut fra både nasjonalt og kommunalt planverk.
• kvalitetssikre tjenesten ved å bidra til at rutiner for samarbeid og samhandling implementeres på systemnivå, samt lage arenaer for utveksling og samhandling
• skal være pådriver i utviklingen innen fagområdet på både individ- og systemnivå
• bidra i kommunalt og interkommunalt samarbeid innenfor fagfeltet for å oppnå kompetanseheving og bidra til bedre ressursutnyttelse
• faglig utvikling og etisk refleksjon
• tilrettelegge for god informasjon, undervisning og veiledning til brukere og pårørende for å bidra til helhetlige og koordinerte tjenester.
• skal bidra til at personer kan bo i eget hjem, og mestre egen hverdag lengst mulig på best mulig måte. Med hovedfokus på «hva er viktig for deg?»
• skal være en pådriver og bidragsyter i samarbeidet med de frivillige, pasientforeninger og andre ikke-kommunale tilbud og har fokus på forebyggende og helsefremmende arbeid
• Kartlegging av brukere i samråd med fastlege og Tildelingsenheten


Tidligere praksis:
Søker må ha minst 2 års erfaring fra kommunal sektor eller spesialisthelsetjenesten. Det er ønskelig med erfaring fra saksbehandling/forvaltning.

Kvalifikasjonskravene kan fravikes ved dokumentert erfaring fra tilsvarende arbeid. Søker må ha kunnskap om relevant lovverk og forvaltningspraksis.

Krav til søker:
Formell utdanning:3- årig relevant utdanning fra høgskole eller universitet. Det kreves autorisasjon som helsepersonell. Ønskelig med videreutdanning/master innen demensomsorg.

Personlige egenskaper:
• selvstendig, løsningsorientert og fleksibel
• tar ansvar, er tydelig og strukturert
• stor arbeidskapasitet
• gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og med et tverrfaglig fokus
• gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig.
• god faglig forståelse og med fokus på god ressursutnyttelse
• ønske om å jobbe ut fra et kommune 3.0-perspektiv - felleskapskommunen
• evne til å møte mennesker der de er, og bistå ut ifra deres ressurser
• trygghet i forhold til å stå i situasjoner som kan oppleves som utfordrende/evne til å takle krysspress
• søker må ha førerkort klasse B og kunne disponere egen bil
• god digital kompetanse

Stillingene stiller krav til personlig egnethet, og dette vil bli tillagt stor vekt.

Politiattest er påkrevd.

Som ansatt i Østre Toten kommune må du kunne identifisere deg med våre verdier: nytenkning, respekt og kvalitet.
Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.

Vi kan tilby:
• Lønn etter gjeldende vilkår
• Varierte og faglig utfordrende arbeidsoppgaver
• Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
• Trivelig arbeidsplass og et inkluderende arbeidsmiljø
• god pensjons- og forsikringsordning
• IA-bedrift
• Spennende stilling i en kommune med tydelige utviklingsmål og fremtidsrettede satsinger.

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø.

Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer og Hovedtariffavtalen. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.
Ved ledighet i andre stillinger kan eksisterende søkere være aktuelle.

Østre Toten kommune praktiserer meroffentlighet

Som hovedregel oppføres alle søkere på offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne bes begrunne dette i søknaden. Dette er et krav i henhold til Offentlighetsloven §25. Du vil bli varslet dersom din anmodning ikke kan tas til følge.