Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Controller

Offentlig forvaltning

 
Sykehuset Innlandet er et av Norges største og mest komplekse helseforetak med mange sykehus over et stort geografisk område. Foretaket er midt oppe i en spennende prosess med planlegging av ny sykehusstruktur. Vi søker etter en dyktig og utviklingsorientert controller i 100 % fast stilling. 
 
Økonomiavdelingen i Sykehuset Innlandet har i dag 26 årsverk og er inndelt i to avdelinger; Regnskapsavdelingen og controller-gruppen. Den utlyste stillingen er en del av controller-gruppen som består av 7 divisjonscontrollere og  7 controllere.

Stillingen er organisatorisk underlagt økonomidirektør. Som controller vil du arbeide i nært samarbeid med ledere på flere nivåer i organisasjonen samt med divisjonscontroller, andre controllere og økonomidirektør. 

Arbeidssted vil være flere steder i Sykehuset Innlandet og etter nærmere avtale. Det vil måtte påregnes reisevirksomhet mellom de ulike geografiske enhetene.

 

Arbeidsoppgaver:

Som controller i Sykehuset Innlandet vil arbeidet bestå av å utarbeide budsjett, månedsrapportering og prognose for gitte avdelinger i Sykehuset Innlandet.  Vi står overfor store omstillinger og endringer i tiden framover, og controller vil ha en viktig rolle i arbeidet med blant å beregne effekter av dette. Sykehuset Innlandet ønsker å videreutvikle rapporteringsløsningene sine til lederne i foretaket, og ønsker en person som kan være med i dette arbeidet. Det vil være en kombinasjon av innføring av regionale og lokale løsninger med bruk av blant annet Power BI. Vi søker en som kan utvikle, innføre og forbedre felles økonomi- og virksomhetsrapportering i foretaket. 


Stillingsinnholdet vil variere med helseforetakets utfordringer, og det vil kunne påvirkes av organisatoriske endringer.  

Kvalifikasjoner:

  • Høyskole-/universitetsutdanning, fortrinnsvis mastergrad i økonomi
  • Fordel med kjennskap til drift av helseforetak eller annen kompleks og stor virksomhet 
  • Gode ferdigheter med IT-verktøy, herunder Excel og Power BI (helst med erfaring i utvikling av egne rapporter)
  • God regnskapsforståelse

Personlige egenskaper:

  • Selvstendig, strukturert og analytisk
  • Evne til å tenke nytt og effektivisere arbeidsprosesser
  • Evne til å utvikle løsninger for fellesskapet 
  • Fleksibel og samarbeidsvillig

 Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • Godt arbeidsmiljø
  • Varierte og selvstendige arbeidsoppgaver
  • Engasjerte og dyktige kollegaer
  • Utviklingsmuligheter for deg som liker utfordringer
  • Fleksibel arbeidstid
  • Pensjonsordning i KLP 
  • Lønns – og arbeidsvilkår i h.h.t. gjeldende overenskomst og arbeidsreglement

Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli gjort offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette