Vacancy

Expired ad

The application deadline for this job opportunity has passed.

Link International Norge AS

Channel account manager - byggautomasjon

Konsulenter - Personal og -utvikling

Arbeidsområde

Som selger  i vår nordiske produkt- og distribusjonsavdeling vil du være ansvarlig for salg og markedsføring av Johnson Controls produkter til det bredere tekniske marked i Norge.  Dette er hovedsakelig systemintergratører, automasjons firmaer, tjenesteleverandører, ventilasjonsfirmaer og VVS-entreprenører. Du må også kunne bygge og opprettholde langsiktige kundeforhold og være villig til å reise.

 

Ansvarsområde

  • Selge inn Johnson Controls produkter til kunder ved å forstå kundens behov, krav og forretningsmessige mål. Tilby en totalløsning som gir kunden konkurransefortrinn.
  • Bygge og pleie langsiktige kundeforhold / partnerskap, og være ansvarlig for kundetilfredshet i gjennomførelsen av salgsprosessen.
  • Ansvarlig for å møte salgsmålene og skape lønnsom vekst innenfor definerte ansvarsområdet.
  • Identifisere og sikre framdrift på nye potensielle salgsmuligheter.
  • Motivere, veilede og bistå nye kunder i sin utvikling.
  • Vedlikeholde kundeportefølge samt rapportere i Salesforce CRM  i henhold til gitte rutiner.
  • Gi informasjon og opplæring ved presentasjon av våre produkter og løsninger til kunder.

 

Kvalifikasjoner

  • Teknisk utdannelse innen elektro eller automasjon,  erfaring fra salg av tekniske produkter.
  • Kunne vise til tidligere stilling innen produktsalg, teknisk marked, fortrinnsvis innen automasjon, HVAC, kontrollere, ventilasjon eller tilsvarende.
  • Gode og dokumenterbare resultater fra tidligere salgsarbeid.
  • Vise evne til å utvikle og gjennomføre salgsaktiviteter.
  • Erfaring med å selge komplekse produkter og er utholdende i salgsprosesser.
  • Erfaring med å videreutvikle kundeforhold og bygge relasjoner med nye og eksisterende kunder.
  • Kunne bidra til vekst samt planlegge og dokumentere fremdrift ved hjelp av Johnson Controls salgsverktøy.
  • God kjennskap til bruk av MS Office-verktøy samt CRM-systemer.
  • Meget god muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne på både norsk og engelsk.
  • God til å formidle både teknisk og annen informasjon.

 

Personlige egenskaper

 

  • Resultatorientert, og med store krav til seg selv om stadig utvikling.
  • Strukturert, selvgående og systematisk.
  • Har gode samarbeidsevner på tvers av hele organisasjonen.
  • Kommunikativ og er vant til å lede presentasjoner til grupper.
    • Kunne tilpasse kommunikasjonsstil til ulike mennesker og personligheter.
    • Stort pågangsmot og godt humør.
    • Like å være på veien (ute hos kunden), kundene er spredt rundt i hele Norge.
    • Kreativ og kundeorientert.
    • Ser muligheter der andre ser problemer og ha en generell positiv innstilling
    • Sterk salgsvilje og «hunter-instinkt».

 

Føler du at dette treffer deg, og synes du at dette høres spennende ut? 

Da vil vi gjerne høre fra deg. Send oss en CV sammen med en kort beskrivelse av deg selv og hvorfor du vil bli med på laget vårt. Ta gjerne kontakt med oss for en prat dersom du har spørsmål rundt stillingen.

Har du spørsmål om stillingen? Ta gjerne kontakt med: Terje Strøm, rekrutteringsrådgiver tlf 911 44 511 eller

Thor-Ivar Forsland tlf 413 02 594