• Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4686770
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 29.06.2022
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Færder kommune

Byggesaksbehandlere

Offentlig forvaltning

Færder kommune, Virksomhet for byggesak og geodata, har ledige 2 faste 100 % stillinger.

Færder kommune er et attraktivt sted i stadig utvikling, og dette gir et høyt aktivitetsnivå på Byggesak. Skjærgårdskommunen har i overkant av 27 000 innbyggere på 100 km2 landareal. De to største øyene er Nøtterøy og Tjøme. Det er ca. 12 500 boliger og 3250 fritidsboliger i kommunen.

Byggesak behandler saker etter plan- og bygningsloven. Målsettingen vår er at publikum skal oppleve oss som kunnskapsrike, forutsigbare, rettferdige, serviceinnstilte og imøtekommende. Det er stor spennvidde i type saker, blant annet har vi en stor andel saker som gjelder strandsonen. Dette gir god mulighet for faglig utvikling.

Byggesak består i dag av fagkoordinator og 10 byggesaksbehandlere. Byggesaksgruppa har en bred faglig sammensetning og består av blant annet av naturviter, landskapsplanlegg, ingeniør, tømrer, arkitekt, eiendomsfaglig bakgrunn og jurister. Vi har et godt arbeidsmiljø og vi holder til i nye lokaler på Gipø, sentralt på Nøtterøy.

Hovedarbeidsområder/arbeidsoppgaver:

  • Behandle bygge- og delesaker etter plan- og bygningsloven, herunder dispensasjonssaker
  • Forberede saker til politisk behandling
  • Informere, veilede og yte service til publikum
  • Klagebehandling
  • Andre oppgaver som tilligger avdelingen

 

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning fra teknisk fagskole, høgskole eller universitet, for eksempel arkitekt, ingeniør, naturforvalter, landskapsarkitekt, landskapsplanlegger, eiendomsfag eller jurist. Lang erfaring fra saksområdet og personlig egnethet kan kompensere for utdanningskravet.
  • Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Erfaring fra fagområdet er ønskelig, men nyutdannede kan også søke
  • Kunnskap om offentlig forvaltning og saksbehandling etter plan- og bygningsloven

 

Egenskaper:

  • Strukturert
  • Stor arbeidskapasitet og evne til å prioritere i en hektisk hverdag
  • Effektiv og nøyaktig
  • Selvstendig
  • Løsningsorientert og serviceinnstilt
  • Sosiale ferdigheter med gode samarbeidsevner og kommunikasjon internt og eksternt
  • Tillitsvekkende og respektfull overfor så vel kollegaer som eksterne parter

 

 Vi tilbyr:

  • Faglig sterke og engasjerte kollegaer
  • Godt arbeidsmiljø
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn etter avtale
  • God offentlig pensjonsordning

 

Registrering og søknad:

For å søke på ledige stillinger i Færder kommune ønsker vi at du benytter vårt elektroniske søknadsskjema.

Vitnemål og attester kan vedlegges det elektroniske søknadsskjemaet, eller eventuelt tas med til intervju.

Nærmere opplysninger: Fung. virksomhetsleder Ingunn M. Kjærstad tlf: 95778061.

Færder kommune er en arbeidsplass preget av mangfold. Kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke.

 

  • Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    14.08.2022
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4686770
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 29.06.2022