Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
13.12.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5008, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3300971Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 27.11.2020
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Byggesaksbehandlere
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Plan- og bygningsetaten har som mål å gjøre Bergen til en aktiv og attraktiv by for alle. Gjennom byplanlegging og saksbehandling utvikler vi gode bystrukturer i tråd med kommuneplanens mål om den kompakte gåbyen. Byggesaker, oppmåling, drift og vedlikehold av kommunenes plan og eiendomsregister og kartbaser er også vårt ansvarsområde. Vi har mange spennende arbeidsoppgaver som befinner seg i skjæringspunktet mellom næringsliv og politikk. Våre roller varierer mellom myndighetsutøvelse, forvaltning, rådgivning og utvikling. Plan- og bygningsetaten tilhører byrådsavdeling for klima, miljø og byutvikling, og vi har ca 240 medarbeidere fordelt på seks fagavdelinger. Vi holder til i moderne, aktivitetsbaserte lokaler i Autogården i Johannes Brunes gate 12.
Byggesaksavdelingens består av til sammen 40 ansatte fordelt på 3 seksjoner. Våre oppgaver er knyttet til saksbehandling av innsendte byggesøknader i tråd med plan- og bygningsloven, forskrifter og aktuelle planer. I tillegg bidrar vi med intern og ekstern informasjon vedrørende plan- og bygningsloven.
Vi søker 2 engasjerte medarbeidere til et av landets største byggesaksmiljø. Det kan og være muligheter for et engasjement ut 2021. Du har gode fagkunnskaper, stort engasjement innenfor bærekraftig byutvikling, arkitektur, klima og miljøtiltak. Stillingene byr på mange interessante utfordringer innen byggesakssaksbehandling, veiledning og tverrfaglig samarbeid med andre fagmiljø. Vi ønsker nye saksbehandlere til vår avdeling og søker etter arkitekt/ingeniør/jurist innenfor fagområdet bygg og anlegg.
- Behandling av alle typer byggesaker etter plan- og bygningsloven, veiledning og oppfølging av kunder, så vel som samarbeid og kompetanseutveksling med etatens øvrige fagavdelinger.
- Relevant utdannelse fra høyskole eller universitet på bachelornivå eller masternivå med relevant erfaring
- Høy faglig troverdighet, erfaring fra saksbehandling, god kjennskap til plan- og bygningsloven og erfaring fra tverrfaglig samarbeid vektlegges
- Det vil bli lagt vekt på god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Ønskelig med kunnskap og interesse for klimasmarte løsninger og klimafaglig kompetanse
- Evne til tydelig kommunikasjon med fokus på kunden
- Stor arbeidskapasitet og vilje til å forholde deg til utfordringer knyttet til tidsfrister og produksjon
- Samfunnsengasjert
- Motivert til å jobbe i et dynamisk arbeidsmiljø med fokus på arkitektur og byutvikling.
- Gode analytiske egenskaper
- Evne til å jobbe både selvstendig og tverrfaglig
- God formidlingsevne i møte med kunder, kolleger og samarbeidsparter
- Løsningsorientert og målrettet
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
- Lønn etter avtale
- Gunstig pensjonsordning
- Gode og fleksible arbeidstidsordninger
- Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
- Unik kompetanse i et godt arbeidsmiljø
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
13.12.2020Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5008, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
3300971Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 27.11.2020