Bedrift
Birkenes kommuneSøknadsfrist
11.12.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4760, BIRKELAND
BIRKENES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4879267Se her for andre jobber fra Birkenes kommune
- Oppdatert 17.11.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Birkenes kommune
Byggesaksbehandler
Offentlig forvaltning
Vi søker etter en engasjert og faglig dyktig person til stillingen som byggesaksbehandler innen enhet teknisk forvaltning og drift i Birkenes kommune. Enheten består i dag av 6 team, hvor stillingen som byggesaksbehandler inngår i team plan og utvikling.
Enhet teknisk forvaltning og drift ivaretar fagene plan- og byggesak, natur og miljø, renholdstjeneste, vaktmestertjeneste, vei, vann og avløp og felles tekniske tjenester innen fagene geodata, oppmåling, eiendomsskatt og jord- og skogbruk. For felles tekniske tjenester er Birkenes kommune vertskommune for et samarbeid med Lillesand kommune.
Arbeidsoppgaver:
Som byggesaksbehandler er det søknadsbehandling og veiledning som står i fokus. Forhåndskonferanser, møter, befaringer og å skrive politiske saksfremlegg er en del av hverdagen. Arbeidsdagene kan være travle, du møter mange forskjellige mennesker og får jobbe med mange ulike byggeprosjekter.
Hovedoppgaver oppsummert:
- Saksbehandling etter plan- og bygningsloven.
- Klagesaksbehandling.
- Tilsyn og ulovlighetsoppfølging.
- Dialog med eksterne aktører som innbyggere, konsulenter og regionale myndigheter.
- Utarbeidelse av saksfremlegg til politisk behandling.
- Informere, veilede og yte service til publikum innenfor fagområdet.
Kvalifikasjoner:
- Minimum bachelor innen relevante fagområder. Dokumentert erfaring innenfor fagfeltet kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Relevant praksis fra offentlig sektor er et stort pluss.
- Fordel med kunnskap om byggeprosesser og juridiske problemstillinger innenfor både byggesak og plan.
- Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
- God kjennskap til PBL og forvaltningsloven.
- Erfaring med planarbeid vil være en styrke da kommunen er i vekst og din kompetanse vil være viktig støtte for arealplanlegger.
Personlige egenskaper:
- Du må være trygg, imøtekommende og strukturert.
- Må kunne arbeide selvstendig, være løsningsorientert og ha gode samarbeidsevner.
- Du må ha stor arbeidskapasitet og trives med en hektisk arbeidshverdag.
- Personlig egnethet for stillingen, engasjement og et ønske om å bidra til utvikling av kommunen vektlegges.
Faglig engasjement og godt humør er viktig for oss!
Vi tilbyr:
- En god arbeidsplass med et godt, inkluderende arbeidsmiljø.
- Mulighet til å jobbe med spennende oppgaver i et kompetent og tverrfaglig miljø.
- Rom for å kunne videreutvikle deg innenfor fagfeltet.
- Fleksibel arbeidstid.
- Ansettelse på kommunale vilkår med medlemskap i KLP.
- Tiltredelse snarest.
Bedrift
Birkenes kommuneSøknadsfrist
11.12.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4760, BIRKELAND
BIRKENES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4879267Se her for andre jobber fra Birkenes kommune
- Oppdatert 17.11.2022