Bedrift
Senja kommuneSøknadsfrist
27.11.2022Bransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
9300, FINNSNES
SENJA
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4818704Se her for andre jobber fra Senja kommune
- Oppdatert 08.11.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Senja kommune
Byggesaksbehandler
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Om stillingen
Senja kommune er inne i en rivende utvikling. Et aktivt og utviklingsorientert næringsliv, profesjonelle utbyggere og privatpersoner, som bygger hus, hytter og andre prosjekt, har forventninger til at kommunen gjør rask og effektiv saksbehandling. En av våre saksbehandlere, som er branningeniør, blir brannmann på heltid i Senja kommune, og vi har derfor ledig stilling for tiltredelse rundt nyttår.
Plan og utvikling er en av kommunens virksomheter, og har aktiviteter i hele kommunen. Hovedkontoret er på Finnsnes rådhus. Virksomheten har 26 medarbeidere. Hovedarbeidsområdene er arealplanlegging, byggesak/deling, geodata og landbruks- og miljøforvaltning. Stillingen inngår i faggruppe Plan og byggesak. Som rådgiver byggesak vil du få mange spennende oppgaver knyttet til både saksbehandling og veiledning.
Arbeidsoppgaver:
- Behandling av alle typer bygge- og delingssaker, tilsyn i pågående byggesaker, og oppfølging av ulovlige tiltak
- Behandling av søknader om utslippstillatelse etter forurensningsloven
- Søkerveiledning ved byggesakskontoret
- Stillingen kan tillegges andre oppgaver innenfor virksomheten etter nærmere avtale med nærmeste leder
- Utdanning på høyskole/universitet, minimum 3-årig diplom-/bachelorgrad – for ansettelse som ingeniør/konsulent
- Utdanningsretning: arkitekt, sivilingeniør, ingeniør eller annen plan-/byggfaglig kompetanse, eventuelt jurist
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Gode datakunnskaper
- Førerkort klasse B
Annen utdanning og kompetansebakgrunn enn omsøkt vil bli vurdert.
Ønskede kvalifikasjoner:- God kjennskap til plan- og bygningsloven med tilhørende forskrifter, og andre relevante lover
- Kjennskap til digitale saksbehandlingsverktøy som E-byggesak, Kommunekart eller andre system
- Kjennskap til offentlig forvaltning
Senja kommunes verdier er Fremoverlent, Raus og Bærekraftige. Vi søker ansatte som etterlever disse verdiene.
For stillingen søker vi en ansatt som:
- er kundeorientert og omgjengelig
- er målrettet, strukturert, effektiv og leveringsdyktig
- har gode formidlingsevner
- har evne til å arbeide både selvstendig og i team
- har evne til å mestre høyt tempo i arbeidshverdagen
- er positiv og tilpasningsdyktig
- En spennende arbeidsplass med komplekse, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- Et bredt fagmiljø med kompetente medarbeidere
- Gode pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- Tilsetting etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler
- Lønn etter tariff og kvalifikasjoner
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatt skal gjenspeile befolkningen forøvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Etter søknadsfristens utløp vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Bedrift
Senja kommuneSøknadsfrist
27.11.2022Bransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
9300, FINNSNES
SENJA
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4818704Se her for andre jobber fra Senja kommune
- Oppdatert 08.11.2022