Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Lillestrøm Kommune

Byggesaksbehandler

Offentlig forvaltning

Lillestrøm fortsetter å vokse og vi trenger flere dyktige folk på laget. Vil du være med å bygge og videreutvikle byen og tettstedene? Avdeling Byggesak i Lillestrøm kommune søker etter saksbehandler til Seksjon byggesak indre!

Lillestrøm kommune søker etter en byggesaksbehandler. Du kan være jurist, ingeniør, arkitekt, jordskiftekandidat med relevant erfaring i behandling av byggesaker etter plan- og bygningsloven. Seksjon byggesak indre behandler også seksjoneringssaker etter lov om eierseksjonering og klagesaker etter forvaltningsloven. Kompetanse i behandling av seksjoneringsaker er ønskelig, men ikke et absolutt krav. Veiledning av innbyggere og utbyggere, samt å avholde forhåndskonferanser er også en del av arbeidsoppgavene. Stillingen vil bli en del av et tverrfaglig miljø med høy kompetanse der samhandling står sterkt.

Avdeling Byggesak med for tiden 34 ansatte har ansvar for bygge- og delesaker, seksjonering, tilsyn og ulovlighetsoppfølging og veiledning etter plan- og bygningsloven. I tillegg behandler vi klagesaker etter forvaltningsloven og tiltaksplaner for forurenset grunn etter forurensningsloven.

Avdelingen er organisert i seksjoner og fagenheter, Seksjon byggesak indre, Seksjon byggesak ytre, Fagenhet for sentrumsformål og Fagenhet for tilsyn og ulovlighetsoppfølging. Det er for tiden stor byggeaktivitet i Lillestrøm kommune og vi styrker avdelingen.

Arbeidsoppgaver:

  • Saksbehandling av alle typer byggesaker etter plan- og bygningsloven
  • Saksbehandling av seksjoneringssaker etter lov om eierseksjonering
  • Behandle klagesaker etter forvaltningsloven
  • Avholde forhåndskonferanser
  • Veiledning av innbyggere og utbyggere
  • Bidra til å nå kommunens mål og verdier

Kvalifikasjoner:

  • Høyere universitets-/høyskoleutdanning innenfor relevante fagområder
  • Du må ha meget gode fremstillingsevner i norsk, både skriftlig og muntlig
  • Du må ha relevant arbeidserfaring fra byggesaker og/eller seksjoneringssaker
  • Du må ha god innsikt i plan- og bygningsloven og forvaltningsloven
  • Du bør ha bred kompetanse som setter deg i stand til å gjøre gode juridiske og byggesaksfaglige vurderinger
  • Minimum 5 års relevant erfaring for seniorstilling
  • Du bør ha god forståelse for offentlig forvaltning
  • Du har veilednings- og formidlingskompetanse
  • Søkere med god og relevant realkompetanse og erfaring, som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning, kan bli vurdert som kvalifisert søker

Personlige egenskaper:

  • Du har evne til å prioritere og gjennomføre arbeidsoppgavene med høy faglig kvalitet
  • Du jobber systematisk
  • Du er selvstendig og tar ansvar
  • Du trives med et høyt tempo og høye krav til produksjon
  • Du setter brukeren i fokus og er løsnings- og resultatorientert
  • Du har gode samarbeidsevner
  • Du liker å yte service 

Vi tilbyr:

  • Interessante faglige utfordringer i et av Norges største fagmiljø innenfor plan- og byggesaksbehandling
  • Tverrfaglig samarbeid og kompetanseutvikling
  • Samarbeid med engasjerte og dyktige medarbeidere
  • Svært godt arbeidsmiljø
  • Fadderordning og opplæring
  • Gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
  • Fleksitid
  • Aktivt bedriftsidrettslag
  • Lønn etter avtale