• Bedrift
    Sigdal kommune
  • Søknadsfrist
    21.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3350, PRESTFOSS
    SIGDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3357632
  • Se her for andre jobber fra Sigdal kommune
  • Oppdatert 05.01.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Sigdal kommune

Byggesaksbehandler

Offentlig forvaltning

Da vår byggesaksbehandler går over i annen stilling søker vi etter hans erstatter som saksbehandler for byggesaker i 100% stilling. Stillingen er en fast stilling som skal  skal inngå i vårt team for arbeid med byggesaker. Teknisk sektor består av forvaltningsavdeling, landbruksavdeling og driftsavdeling med totalt 18 årsverk. Du vil inngå i forvaltningsavdelingen med 8 ansatte. Forvaltningsavdelingen omfatter plansaker, byggesaker, spredte avløp, oppmåling, geodata og adressering. 

Arbeidsoppgaver:

  • Ansvar for behandling av byggesaker og dispensasjonssøknader
  • Veiledning til kommunens innbyggere samt profesjonelle aktører/utbyggere både muntlig og skriftlig
  • Ulovlighetsoppfølging ved overtredelse av plan- og bygningsloven
  • Saksforberedelse til politisk behandling

 

Kvalifikasjoner:

  • Utdanning innenfor relevant fagområde fra universitet, høgskole eller teknisk fagskole, gjerne arkitekt, jurist, byggmester eller bygningsingeniør.
  • Kunnskap og/eller erfaring fra offentlig forvaltning og saksbehandling etter plan- og bygningsloven.
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk.
  • Nyutdannede med gode karakterer oppfordres til å søke.
  • Arbeidserfaring innenfor fagområdet kan veie opp for manglende formalkompetanse.

 

Utdanningsretning:

  • Bygg og anlegg
  • Arkitekt/ Design
  • Juridiske fag
  • Ingeniør

 

Utdanningsnivå:

Høgskole/ Universitet

 

Personlige egenskaper:

  • Du er serviceinnstilt, initiativrik og effektiv.
  • Strukturert og dyktig til å prioritere arbeidsoppgaver.
  • Trives med å jobbe i en avdeling med høyt tempo og med korte tidsfrister.
  • Du er positiv og interessert i å bidra i avdelingens utvikling.
  • Lett å samarbeide med og vilje til å gi det lille ekstra.
  • Du setter deg raskt inn i nye problemstillinger og leverer under tidspress.
  • Personlig egnethet vil særlig vektlegges.

 

Språk:

  • Norsk

Vi tilbyr:

Gode utviklingsmuligheter i et spennende og tverrfaglig arbeidsmiljø.

Årslønn fra kr. 500.000 (brutto) avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes. 

Fri gruppe-livsforsikring. 

Fleksitidsordning og gode pensjonsvilkår i KLP.

 

Kontakt:

For mer informasjon om stillingen, kontakt teknisk sjef eller Avdelingsleder Shekib Lotfi på telefon 32 71 14 00

Språk:

Søkeren må beherske norsk muntlig og skriftlig.

Søknad:

Ved ønske om unntatt offentlighet av søknaden forbeholder Sigdal kommune seg retten til å vurdere om dette kan gjøres, jfr. Offentlighetsloven §25.
Sigdal kommune benytter elektronisk søknadsprosess. 

 

 

  • Bedrift
    Sigdal kommune
  • Søknadsfrist
    21.01.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3350, PRESTFOSS
    SIGDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3357632
  • Se her for andre jobber fra Sigdal kommune
  • Oppdatert 05.01.2021