Detaljer

  • Søknadsfrist
    Snarest
  • Bedrift
    Norwegian Fish Company AS
  • Type arbeid:
    Administrasjon
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Antall stillinger:
    1
  • Bransje:
    Fisk og skalldyr - En gros - Merkevarebedrift
  • Utdanningskrav:
    Master
  • Arbeidserfaring:
    5-8 år
  • Arbeidssted:
  • karriere-kode:
    678389

Spørsmål rettes til


Business Controller

Norwegian Fish Company AS er et nyetablert selskap i Norsk Sjømatindustri. Selskapet utvikler og selger merkevarer innen fisk og annen sjømat til utvalgte markeder. Hovedkontoret ligger i Oslo. Selskapet eier datterselskapet Finnmark Fisk AS 100%, og har nettopp rigget ferdig en ny og morderne filetfabrikk i Mehamn i Finnmark. Anlegget produserer produkter av både rød og hvit fisk for Norwegian Fish Company AS.      

          Ansvarsområder

Du vil få muligheten til å være med på å bygge opp en forretningsorientert økonomiavdeling, hvor avdelingens viktigste oppgave er å bidra til selskapets fremtidige vekst og utvikling. Som Business Controller må du derfor like å jobbe tett med andre fagmiljøer, og bistå som støtte for hele verdikjeden. Forståelsen for forretningen er svært viktig. Den beste måten å oppnå dette på er å være tett på der hvor verdiene skapes.

Arbeidsoppgaver vil fordele seg mellom følgende fire ansvarsområder

  • Plan- og Budsjettarbeid
  • Produksjonsstyring
  • Oppfølging rapportering og prognostisering
  • Dataanalyse og støtte til utforming av strategiplaner

Controller må i perioder være forberedt på å fungere som stedfortreder for CFO.

 

          Kvalifikasjoner

  • Høyere økonomisk utdannelse, gjerne Master innen økonomi/finans eller tilsvarende, med solide akademiske resultater
  • 5-8 års relevant arbeidserfaring fra tilsvarende stilling, gjerne i relevans til produksjon
  • Erfaring fra arbeid med flere deler av verdikjeden og derigjennom opparbeidet forretningsforståelse
  • Sterk muntlig og skriftlig fremstillingsevne både på norsk og engelsk
  • God IT-kompetanse og systemforståelse (BI)

 

           Personlige egenskaper

Vi søker deg som er forretningsorientert, analytisk og proaktiv med en sterk lyst til å skape resultater. Du er tilpasningsdyktig og nysgjerrig av natur, er selvgående og evner å drive prosesser på egen hånd. Du forstår viktigheten av kvalitet i leveransene og trives med et høyt tempo og høye krav. For å lykkes i stillingen er det svært viktig at du evner å skape tillit gjennom gode relasjonsbyggende egenskaper.

 

            Vi tilbyr

Våre ansatte skal få vokse gjennom ansvar, og det fordrer et behov for høy grad av deltagelse og tilstedeværelse.

I stillingen vil du få muligheten til å utfordre deg selv, og videreutvikle egenskaper knyttet til økonomistyring og økonomisk analyse i tillegg til en utvidet forståelse for verdikjeden i en markedsorientert bedrift.

Arbeidssted vil være Tromsø, men reisevirksomhet må påregnes både til hovedkontoret i Oslo og til selskapets produksjonssteder.

Vi tilbyr gode pensjonsvilkår, konkurransedyktige lønnsbetingelser og en inkluderende og hyggelig gjeng som står klare til å ta deg godt imot.