Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
11.02.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4358379Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 27.01.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Sandnes kommune
Brenner du for HMS og vil bli vår nye HMS rådgiver?
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Sandnes er en kommune i vekst og stor endring. Våre medarbeidere er den viktigste ressursen vi har for å kunne levere gode tjenester og yte god service til innbyggerne – nå og i fremtiden.
«Strategi for ledelse og medarbeiderskap» er utarbeidet av medarbeidere, ledere, tillitsvalgte og verneombud i Sandnes kommune. Strategien beskriver vårt felles verdigrunnlag. Et av de viktigste målene i strategien er: Vi skal arbeide systematisk og strategisk med helse, miljø og sikkerhet.
Vi ser etter deg som er selvstendig, brenner for HMS og ønsker å lære mer. Du har høyere utdanning og relevant arbeidserfaring innen HMS- og forbedringsarbeid. Du er god til å kommunisere og være en positiv pådriver i endringsarbeid.
Stillingene rapporter for tiden til HR/HMS sjef
Det er ledig 2 HMS-rådgiverstillinger hvor den ene er nyopprettet i forbindelse med Økonomiplan for 2022 – 2025.
Arbeidsoppgaver:
- Ansvarlig for drift og vedlikehold av kommunens kvalitetssystem, Compilo.
- Risiko- og analysearbeid knyttet til avvik, sykefravær, arbeidsmiljøfaktorer og andre HMS-relaterte spørsmål
- Revidere, vedlikeholde og utvikle kommunens HMS-håndbok med tilhørende prosedyrer og systemer.
- Deltakelse i formelle HMS-fora som HAMU og AMU-møter samt rapportering til politisk og administrativ ledelse.
- Lederstøtte og utviklingsarbeid.
- Utvikle og gjennomføre kurs
- Overordnet systematisk arbeid for å redusere sykefravær
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå innen samfunnsfag, HMS, eller samfunnssikkerhetsfag eller tilsvarende
- God kjennskap til Arbeidsmiljøloven, internkontrollforskriften og annet HMS-regelverk.
- God organisasjonsforståelse, det er ønskelig med erfaring fra å jobbe innen kommunal eller offentlig sektor, gjerne på et overordnet nivå.
- Erfaring fra å jobbe med statistikk og analyseverktøy.
- Erfaring fra å utvikle og gjennomføre kompetansehevingstiltak/kurs.
Personlige egenskaper:
- Du er selvstendig, men liker å samarbeide.
- Du er en god kommunikator som kan formidle HMS-faget til ledelse og ansatte på en forståelig og inspirerende måte, både skriftlig og muntlig.
- Du er analytisk og strukturert, med evne til å se sammenhenger og jobbe systematisk.
- Du liker å jobbe i grenselandet mellom system og individ.
- Du er nysgjerrig og liker å finne fram informasjon og lære nye ting.
- Du er god til å lytte, men har og evne og vilje til å si ifra, utfordre og komme med forslag til løsninger.
Vi tilbyr:
- Lønn etter avtale.
- Fleksibel arbeidstid.
- God pensjons og forsikringsordning.
- Hjem-jobb-Hjem ordning og gratis adgang til kommunens svømmehaller.
Bedrift
Sandnes kommuneSøknadsfrist
11.02.2022Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
4306, SANDNES
SANDNES
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4358379Se her for andre jobber fra Sandnes kommune
- Oppdatert 27.01.2022