Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Østre Toten kommune

Barnevernleder 100 % fast stilling

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

 

Østre Toten kommune søker ny barnevernleder i fast 100 % stilling.

Barneverntjenesten i Østre Toten kommune er del av sektor Barn, oppvekst og opplæring, som består av helsestasjon og skolehelsetjenesten, barnehage, skole, pedagogisk psykologisk tjenesten og læringssenteret. Sektoren er i utvikling, og har et særansvar for kommunens tverrfaglige utviklingsarbeid Oppvekst 2040, som tar for seg kvalitet og innhold, organisering og struktur på oppvekstfeltet. Barneverntjenesten er en viktig bidragsyter i arbeidet. 

 

Arbeidssted: 

Barneverntjenesten består av tjue dyktige medarbeidere som hver dag jobber for å sikre at barn og unge får trygge oppvekstvilkår. Tjenesten møter mennesker med respekt og forståelse, og legger vekt på samarbeid for å finne gode løsninger. Tjenesten jobber forebyggende i et livsløpsperspektiv.

Barneverntjenesten og andre tjenester i kommunen er i gang med å forberede barnevernreformen, både internt i kommunen og i samarbeid med andre kommuner.

Tjenesten er inndelt i fire team; undersøkelse, tiltak, omsorg og veilederteam, og har kontorer på rådhuset i samme etasje som pedagogisk psykologisk tjeneste, barnehage- og skoleadministrasjonen.

Østre Toten kommune inngår i en interkommunal barnevernvakt.

 

Fakta om stillingen: 

Stillingens hovedansvar er ledelse av resultatenheten barnevern. Barnevernleder sørger for at enheten drives i samsvar med lov, forskrifter, fastsatte mål og vedtak. 

Barnevernleder inngår i ledergruppen til kommunalsjef barn, oppvekst og opplæring sammen med enhetsledere for barnehage, skole, pedagogisk psykologisk tjeneste, helsestasjonstjenesten og læringssenter.

 

Arbeidsoppgaver:

Barnevernleder har faglig, økonomisk og personalmessig ansvar, og er ansvarlig for saksbehandling av politiske saker, budsjett og planer innenfor enhetens område.

 

Kvalifikasjoner:

  • barnevernfaglig eller annen relevant sosialfaglig kompetanse på minimum bachelornivå
  • erfaring fra drift og utvikling av kommunal barneverntjeneste
  • gjerne tilleggsutdanning i ledelse, økonomi eller juss
  • erfaring fra ledelse, utviklingsarbeid, budsjett- og planarbeid
  • god innsikt i det formelle rammeverket, forskning og utviklingstrekk innenfor barnevernområdet, sammen med vilje og evne til å sette dette ut i live i vår kommune
  • evne til å arbeide strategisk og langsiktig, og samtidig være tett på den daglige virksomheten
  • engasjement for tidlig og tverrfaglig innsats, helhet og sammenheng i kommunens tjenesteapparat
  • et blikk for barnevernets plass i et forebyggende og samfunnsmessig perspektiv
  • gode samarbeidsevner og møter alle aktører i barnevernet på en inkluderende måte
  • personlig egnethet vektlegges

Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.

Egenskaper:

Medarbeidere i barneverntjenesten er spurt og vi har kommet fram til at vi trenger deg som:

  • har gode lederferdigheter og er en tilstedeværende lagspiller
  • bidrar til gode løsninger, får frem kvalitet og kreativitet blant medarbeiderne
  • evner å ta avgjørelser og stå støtt i krysspress
  • arbeider for å videreutvikle en god samarbeids- og utviklingskultur internt og eksternt
  • bidrar til å opprettholde et arbeidsmiljø som er entusiastisk hvor humor er en viktig kilde til håndtering av hverdagen

 

Vi tilbyr:

Som ansatt i Østre Toten kommune vil du omfattes av en god pensjons- og forsikringsordning. Vi har meningsfulle arbeidsoppgaver og et inkluderende arbeidsmiljø.

Arbeidstakere tilsettes i Østre Toten kommune på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, reglementer
og Hovedtariffavtalen. Det trekkes 2% av bruttolønn til pensjon.

 

Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette. Intervju vil bli gjennomført i løpet av uke 42-43