• Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    01.03.2018
  • Stillingsfunksjon
    Konsulent
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Master
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    668057
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 22.02.2018
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Halden kommune

Barnevernkurator

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Halden er Norges vakreste by, porten til Europa og Østfolds største kommune. Halden kommune har drøyt 2200 ansatte som hver dag jobber for å gjøre Halden litt bedre på en litt smartere måte enn i går. Halden kommune leverer tjenester til over 30.000 innbyggere. Vi driver alt fra barnehager og skoler til eldreomsorg. Vi gir deg både vann og vei og kulturopplevelser. Er du så heldig å få jobb i Halden kommune, får du kollegaer innen svært mange yrkesgrupper. Det bidrar til å gi en arbeidsplass med mye kunnskap, varierte oppgaver og gode faglige utviklingsmuligheter. Halden kommune har mål om å bli Norges mest innovative kommune. Hos oss er det lov å tenke nytt.

Høyteknologisk industri, IKT, forskning, utvikling og innovasjon preger store deler av næringslivet i Halden. Kommunen samarbeider med næringslivet for å videreutvikle arbeidslivet og byen vår i fellesskap.

Medarbeidere i Halden kommune jobber etter verdiene: Åpenhet - tillit - respekt - redelighet.

 

 

Barnevernkurator

 

2 ledige vikarstillinger i barneverntjenesten i Halden

 

Barneverntjenesten er organisert i Familiens Hus.

Barneverntjenesten er en aktiv arbeidsplass i et spennende fagfelt som er i stor utvikling. Vi har et godt arbeidsmiljø med engasjerte og faglig sterke medarbeidere. Tjenesten er inndelt i 2 team: mottak/undersøkelse/hjelpetiltak og omsorgstiltak. Arbeidet på teamene ledes av teamleder. En teamleder har stedfortreder- og støttefunksjon for barnevernleder.

 

Følgende stillinger er ledige:

1 x 100 % vikariat som barnevernkurator, tiltredelse snarest og tom 31.12.18.

1 x 100 % svangerskapsvikariat som barnevernkurator, tiltredelse snarest og til 01.05.19.

 

 

Arbeidsoppgaver og kvalifikasjonskrav for stillingene:

Barnevernkurator, arbeidsoppgaver:

Saksbehandling etter lov om barneverntjenester (barnevernundersøkelser, iverksetting og oppfølging av hjelpe- og omsorgstiltak)

Aktiv samhandling og samarbeid med barn, foreldre og andre hjelpeinstanser

Saker for fylkesnemnd og tingrett

Kvalifikasjonskrav

3-årig sosialfaglig høyskoleutdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom, eller annen relevant høyskoleutdanning

Erfaring fra sosialt arbeid generelt og barnevernarbeid spesielt

God muntlig og skriftlig framstillingsevne

Evne til målrettet, systematisk og metodisk arbeid

Erfaring fra IKT-basert saksbehandling

Det er en fordel med erfaring med forberedelse av saker for fylkesnemnda

Søker må ha førerkort for bil og disponere egen bil

 

Som barnevernkurator søker vi medarbeidere som er trygg og tydelig i barnevernfaglige vurderinger, er fleksibel og har evne til selvstendig og strukturert jobbing. Det kreves god relasjonskompetanse og gode samarbeidsevner. Du må mestre høyt arbeidspress. Personlig egnethet tillegges avgjørende vekt.

Politiattest vil bli krevd av de som tilsettes i stillingene.

Vi tilbyr


Stort fagmiljø med engasjerte, positive og meget dyktige kollegaer

Godt arbeidsmiljø

Spennende og varierte arbeidsoppgaver

Opplæring, mulighet for faglig oppdatering og utvikling

Fleksibilitet mht. avvikling av ferie og avspasering

En tjeneste med høy faglig standard og fokus

En kommune med stort fokus på barn og unge og tidlig innsats

 

 

 

 

 

Generelle betingelser

Det er krav om tilfredsstillende politiattest ved tilsetting. Politiattest skal ikke vedlegges søknaden.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.

Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens

innhold etter kommunens skiftende behov. Vi vil derfor kreve høy fleksibilitet av våre ansatte.

 

Søknad sendes

Søknad med CV sendes elektronisk via Halden.kommune.no  og knappen "Søk på stilling".

 

Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.

 

Attester og vitnemål må medbringes ved evt. intervju.

 

Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om

søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om

dette - jfr. Offentleglova  §25.

 

Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige

søkere.

 

 

Søknadsfrist    01.03.2018                                Utlyst dato        15.02.2018                          Vårref                  738

 

Kontaktperson

Hanne Espelund, Fagleder, tlf: 95198137, mobil: 99635806, Hanne.Espelund@halden.kommune.no

Wanja K. S. Brattli, Leder, tlf: 45877914, Wanja.Katarina.Stenrod.Brattli@halden.kommune.no

Astrid Glosli, Fagleder, tlf: 93243176, Astrid.Glosli@halden.kommune.no


:


 

  • Bedrift
    Halden kommune
  • Søknadsfrist
    01.03.2018
  • Stillingsfunksjon
    Konsulent
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Master
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1771, HALDEN
    HALDEN
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    668057
  • Se her for andre jobber fra Halden kommune
  • Oppdatert 22.02.2018