• Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    21.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3311819
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 03.12.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nes kommune

Barnevernkonsulent, 100% fast  stilling og 100% vikariat.

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi har ledig 100% fast stilling som barnevernkonsulent i barneverntjenesten. Stillingen er for tiden knyttet til omsorgsteamet. 

Vi har også ledig 100% vikariat som barnevernkonsulent frem til november 2021, som for tiden er knyttet til tiltaksteamet.

Med bakgrunn i personalsammensetningen oppfordres menn til å søke.

Virksomheten Familiens hus yter tjenester til gravide, barn og ungdom og deres familier innenfor tjenesteområdene barnevern, åpen barnehage, helsestasjon og skolehelsetjeneste samt psykisk helsetjeneste/forebyggende tiltak.
Barneverntjenesten er organisert som egen avdeling i Familiens Hus.

Barneverntjenesten er organisert i tre team; Mottak/undersøkelse team, tiltaksteam med utøvende ressursteam og omsorgsteam. Teamene er ledet av hver sin teamleder. I tillegg har vi en økonomi/administrativ stilling, en merkantil og en barnevernleder. Virksomheten har en psykologstilling gjennom prosjektmidler som skal være med å kvalitetssikre tiltakene fra vår tjeneste ut mot familiene.
Nes kommune er opptatt av et godt barnevern ved å tilby god kvalitet til de familiene vi er i kontakt med gjennom tjenesten vår. Vi er opptatt av å være oppdaterte i forhold til faglige veiledere og styringsverktøy. Som del av Familiens Hus har vi forpliktet oss til å tenke tverrfaglig og ha fokus på tidlig innsats for å forebygge alvorlige vansker hos barn og unge i vår kommune.

Vi søker deg som ønsker å være med å utvikle tjenestetilbudet. Vi kan tilby spennende og utfordrende arbeidsoppgaver i en tjeneste med fokus på fag og kvalitet.

Arbeidsoppgaver
  • Saksansvar forankret i lov om barneverntjenester 1992-07-17-100 med tilhørende rundskriv, forskrifter, retningslinjer og øvrige styringsdokumenter.
  • Bidra i evaluering og implementering av interne og eksterne rutiner i barneverntjenesten og som ansatt i Familiens Hus.
  • Deltakelse i tverrfaglige team på systemnivå i et forebyggende perspektiv.
  • Være kommunens representant i Fylkesnemnda og i rettsystemet forøvrig.
Kvalifikasjoner
  • Vi krever 3-årig helse- og sosialutdanning, fortrinnsvis barnevernspedagog eller sosionom. Eventuelt annen relevant utdanning.
  • Det er ønskelig med erfaring fra barneverntjenesten.
  • Du må ha god kompetanse og kunnskap om barnevernfaget, barnevernloven og forvaltningsloven.
  • Som barnevernkonsulent forventes det at du jobber målrettet, og at du evner å jobbe både selvstendig og i tett samarbeid med andre, både internt og eksternt.
  • I tillegg kreves det gode norskkunnskaper både muntlig og skriftlig.
  • Du må beherske bruk av fagsystemer. Nes kommune benytter programmet Familia.
  • Det er ønskelig at du har opplæring og erfaring i bruk av Kvellos kartleggingsmal, Familieråd og Barnesamtalen.
  • Sertifikat klasse B er et krav.
  • Det vil bli lagt vekt på personlig egnethet for stillingen.

Politiattest som ikke er eldre enn tre måneder, må leveres før tilsetting. Ihht. lov om barneverntjenester § 6-10.

Personlige egenskaper
  • Engasjert og glad i jobben din. Kunne ta initiativ og bidra til at planer gjennomføres.
  • Du må ha gode egenskaper i forhold til å skape trygge relasjoner og framstå troverdig.
  • Være fleksibel og ha stor arbeidskapasitet.
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø både i barneverntjenesten og på Familiens Hus.
Vi tilbyr
  • Faglige utfordringer, varierte og spennende arbeidsoppgaver.
  • Kompetanseheving for å kunne ivareta lovkrav og for å tilby god kvalitet i barnevernet basert på evidensbasert kunnskap.
  • Et godt tverrfaglig miljø med fokus på brukermedvirkning.
  • Sentral beliggenhet, nærhet til offentlige kommunikasjonsmidler som buss og tog.
  • Gratis parkering.
  • Flotte og nye lokaler.
  • Lønn etter avtale.
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger.

Minst to referanser må oppgis.

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. 6 mnd. prøvetid.
Kopier av attester og vitnemål tas med ved eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25.

 

  • Bedrift
    Nes kommune
  • Søknadsfrist
    21.12.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    2150, ÅRNES
    NES
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    3311819
  • Se her for andre jobber fra Nes kommune
  • Oppdatert 03.12.2020