• Företag
    Trondheim Kommune
  • Ansökningstiden
    26.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    7049, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6459245
  • Se här för andra jobb från Trondheim Kommune
Ledigt jobb

Trondheim Kommune

Barnehagelærer

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Åsvang skole er det fra 1. februar 2026 ledig en fast 100 prosent stilling som barnehagelærer.

  • Åsvang skole er en barneskole som ligger på Moholt i Lerkendal bydel. Skolen ligger i et område som gir gode muligheter for varierte læringsarenaer. Skolen var rehabilitert i 2003, og har delvis åpne løsninger. Hvert trinn har sitt areal med tilhørende grupperom, og personalet jobber i team. Skoleåret 2025/2026 har vi ca. 440 elever. Vi er ca 68 ansatte, og personalet består av lærere, barnehagelærere, barne- og ungdomsarbeidere, barnevernspedagoger og assistenter.
  • Åsvang skole har de siste fem årene lagt stor vekt på lek i skolen, og at leken skal være en del av skoletilbudet på alle skolens trinn. Dette startet som et utviklingsarbeid i januar 2021, og er nå implementert i skoens ordinære drift. Alle skolens fokusområder er beskrevet i Åsvang sin håndbok: "God skole for alle".
  • Skoledagen organiseres ut fra en kombinasjon og vekselvirkning mellom lek-aktivitet og undervisning 
  • Undervisningspersonell, barnehagelærere og ansatte i SFO har et stort fokus på samarbeid om lek og undervisning
  • Undervisnings-periodene er fordelt ulikt gjennom dagen og uka, ut ifra kapasiteten til barn i forhold til innlæring 
  • Det skal sørges for god tid og rom for lek gjennom dagen. Barns egen-initierte lek skal ha plass. 
  • Måltidene legges inn i forhold til behov.

Fysisk aktivitet sikres gjennom faste økter gjennom dagen og uka, samtidig som barn selv sørger for fysisk aktivitet gjennom lek ute og inne.

Ønsker du å være med på å videreutvikle Åsvang skole innenfor disse områder, imøteser vi din søknad.

Åsvang skole har som mål å videreutvikle vår kompetanse på skolestart, metodeutvikling for innholdet i første skoleår, og småskolepedagogikk generelt, samt lekens og didaktikkens plass plass på mellomtrinnet. I sammenheng med det ønsker vi å utvikle gode samarbeidende team på tvers av profesjoner og erfaringsbakgrunn.  

Kvalifikasjoner:

 Ut fra våre intensjoner om å utvikle en god skole for alle, vil det være en fordel at du:

  • Har erfaring med lek og voksenrollen i lek
  • Har erfaring med teamarbeid, og er opptatt av hele barnet hele dagen og ser nytten av et tett samarbeid med ansatte i SFO og undervisning
  • Ser verdien av uteskole, uteaktivitet og alternative arenaer både ut fra et læringsperspektiv og som en arena for utvikling av gode barnekulturer
  • Liker å anvende tema- og prosjektarbeid som metode
  • Ser på rommets utforming som stimulerende faktor for læring, inkludering og lek
  • Ser at spesialpedagogiske utfordringer hos barn i stor grad kan utvikles i positiv retning innenfor det almennpedagogiske og i et fellesskap med andre barn
  • Har en kollektivt orientert innstilling på hvordan skolen utvikles på tvers av trinn, og bidrar til at det er sammenheng for barn i de 7 årene de er barn ved Åsvang skole
  • Har gode kommunikative ferdigheter og imøtekommer foresattes behov for informasjon og meningsytring på en konstruktiv måte
  • Ser viktigheten av å skape tid og rom for frie sosiale arenaer

Formell bakgrunn:

  • Høyskoleutdanning som barnehagelærer
  • Ønskelig med tilleggsutdanning i spesialpedagogikk

Personlige egenskaper:

Vi har et ønske om at du har følgende verdisyn:

  • Har en forståelse for at positiv utvikling skjer best hos barn, ved at du er villig til å endre din tilnærming, at du er i stand til å “tune” deg inn på barnets perspektiv og hva de trenger hjelp til.
  • Dette krever også at du har forståelse for at din relasjonelle kompetanse, din evne til å motivere barn, din evne til å være proaktiv, og dine evne til å sette grenser, har en sammenheng med hverandre. 
  • En konsekvens av dette er at du i din pedagogiske praksis hele tiden vurderer din praksis ut fra hvor meningsfull og motiverende den er for barnet, hvor stor sjanse barnet har for å mestre og hvor stor grad barnet har vært medvirkende.
  • Din praksis skal også være begrunnet ut fra at du skal bidra til å utvikle barnas selvstendighet, empati og robusthet.

Vi tilbyr:

 

  • Företag
    Trondheim Kommune
  • Ansökningstiden
    26.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    7049, TRONDHEIM
    TRONDHEIM
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6459245
  • Se här för andra jobb från Trondheim Kommune