Bedrift
Trondheim KommuneSøknadsfrist
26.11.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7049, TRONDHEIM
TRONDHEIM
Antall stillinger
1karriere-kode
6459245Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune
Trondheim Kommune
Barnehagelærer
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Ved Åsvang skole er det fra 1. februar 2026 ledig en fast 100 prosent stilling som barnehagelærer.
- Åsvang skole er en barneskole som ligger på Moholt i Lerkendal bydel. Skolen ligger i et område som gir gode muligheter for varierte læringsarenaer. Skolen var rehabilitert i 2003, og har delvis åpne løsninger. Hvert trinn har sitt areal med tilhørende grupperom, og personalet jobber i team. Skoleåret 2025/2026 har vi ca. 440 elever. Vi er ca 68 ansatte, og personalet består av lærere, barnehagelærere, barne- og ungdomsarbeidere, barnevernspedagoger og assistenter.
- Åsvang skole har de siste fem årene lagt stor vekt på lek i skolen, og at leken skal være en del av skoletilbudet på alle skolens trinn. Dette startet som et utviklingsarbeid i januar 2021, og er nå implementert i skoens ordinære drift. Alle skolens fokusområder er beskrevet i Åsvang sin håndbok: "God skole for alle".
- Skoledagen organiseres ut fra en kombinasjon og vekselvirkning mellom lek-aktivitet og undervisning
- Undervisningspersonell, barnehagelærere og ansatte i SFO har et stort fokus på samarbeid om lek og undervisning
- Undervisnings-periodene er fordelt ulikt gjennom dagen og uka, ut ifra kapasiteten til barn i forhold til innlæring
- Det skal sørges for god tid og rom for lek gjennom dagen. Barns egen-initierte lek skal ha plass.
- Måltidene legges inn i forhold til behov.
Fysisk aktivitet sikres gjennom faste økter gjennom dagen og uka, samtidig som barn selv sørger for fysisk aktivitet gjennom lek ute og inne.
Ønsker du å være med på å videreutvikle Åsvang skole innenfor disse områder, imøteser vi din søknad.
Åsvang skole har som mål å videreutvikle vår kompetanse på skolestart, metodeutvikling for innholdet i første skoleår, og småskolepedagogikk generelt, samt lekens og didaktikkens plass plass på mellomtrinnet. I sammenheng med det ønsker vi å utvikle gode samarbeidende team på tvers av profesjoner og erfaringsbakgrunn.
Kvalifikasjoner:
Ut fra våre intensjoner om å utvikle en god skole for alle, vil det være en fordel at du:
- Har erfaring med lek og voksenrollen i lek
- Har erfaring med teamarbeid, og er opptatt av hele barnet hele dagen og ser nytten av et tett samarbeid med ansatte i SFO og undervisning
- Ser verdien av uteskole, uteaktivitet og alternative arenaer både ut fra et læringsperspektiv og som en arena for utvikling av gode barnekulturer
- Liker å anvende tema- og prosjektarbeid som metode
- Ser på rommets utforming som stimulerende faktor for læring, inkludering og lek
- Ser at spesialpedagogiske utfordringer hos barn i stor grad kan utvikles i positiv retning innenfor det almennpedagogiske og i et fellesskap med andre barn
- Har en kollektivt orientert innstilling på hvordan skolen utvikles på tvers av trinn, og bidrar til at det er sammenheng for barn i de 7 årene de er barn ved Åsvang skole
- Har gode kommunikative ferdigheter og imøtekommer foresattes behov for informasjon og meningsytring på en konstruktiv måte
- Ser viktigheten av å skape tid og rom for frie sosiale arenaer
Formell bakgrunn:
- Høyskoleutdanning som barnehagelærer
- Ønskelig med tilleggsutdanning i spesialpedagogikk
Personlige egenskaper:
Vi har et ønske om at du har følgende verdisyn:
- Har en forståelse for at positiv utvikling skjer best hos barn, ved at du er villig til å endre din tilnærming, at du er i stand til å “tune” deg inn på barnets perspektiv og hva de trenger hjelp til.
- Dette krever også at du har forståelse for at din relasjonelle kompetanse, din evne til å motivere barn, din evne til å være proaktiv, og dine evne til å sette grenser, har en sammenheng med hverandre.
- En konsekvens av dette er at du i din pedagogiske praksis hele tiden vurderer din praksis ut fra hvor meningsfull og motiverende den er for barnet, hvor stor sjanse barnet har for å mestre og hvor stor grad barnet har vært medvirkende.
- Din praksis skal også være begrunnet ut fra at du skal bidra til å utvikle barnas selvstendighet, empati og robusthet.
Vi tilbyr:
- Vi tilbyr lønn basert på sentrale tariffavtaler og Trondheim kommunes lokale lønnspolitikk med fagstiger og lokale lønnsmodeller. Lønn avtales ut fra din kompetanse, erfaring og stillingens ansvar.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Godt arbeids- og fagmiljø
Bedrift
Trondheim KommuneSøknadsfrist
26.11.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
7049, TRONDHEIM
TRONDHEIM
Antall stillinger
1karriere-kode
6459245Se her for andre jobber fra Trondheim Kommune