Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Avdelingsleder ved Rokilde omsorgsboliger

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker en motivert og nytenkende avdelingsleder til 100% fast stilling. 

Rokilde er et flott, nytt, høyteknologisk og moderne hus med 38 omsorgsboliger fordelt på 4 etasjer, samt et dagsenter for demente. Bygget er tilpasset bruk av velferdsteknologi og fokuset er at beboere og brukere skal ha en trygg og god hverdag med aktivitet, sosial stimulering, gode måltidsopplevelser, samt mestring av dagliglivet. Det er helkontinuerlig bemanning på omsorgsboligene. Avdelingsleder inngår i et lederteam. Enheten er i stadig utvikling der vi har fokus på å sikre riktig kompetanse til rett tid, samt å gi tilpassede og differensierte tilbud etter beboernes ulike behov. 

Arbeidsområder

• daglig organisering og drift av avdelingens tjenestetilbud i tråd med gjeldende lovverk, prosedyrer og regelverk
• ansvar for personal, økonomi og fag i avdelingen 
• oppfølging av HMS-arbeid, avviksbehandling og kvalitetsutvikling
• medansvar i utarbeidelse og oppfølging av enhetens kompetanseplan
• innføring av velferdsteknologi i avdelingen
• samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere

Kvalifikasjonskrav

• 3-årig høyskoleutdanning innen helse og sosialfag
• generelt gode IKT-kunnskaper
• gode ferdigheter i norsk muntlig og skriftlig

Ønskede kvalifikasjoner

• erfaring fra arbeid innen helse- eller sosialtjenester
• videreutdanning innenfor ledelse, økonomi eller personalområdet
• erfaring med ledelse av team
• erfaring fra omstillings- og utviklingsarbeid

Personlige egenskaper

• gode og tydelige kommunikasjonsferdigheter
• strukturert, målrettet og evne til å tenke helhetlig
• kreativ, nytenkende og ha god gjennomføringsevne

Vi tilbyr 

• en spennende og variert arbeidshverdag i et tverrfaglig arbeidsmiljø

Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest og egenerklæring helse fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.