Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
30.11.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4877080Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 16.11.2022
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Avdelingsleder - Utekontakten Oppfølging (DUE-tiltaket)
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Utekontakten har 2 ledige 100 % stilling som avdelingsleder, en fast stilling og ettsvangerskapsvikariat.
Oppfølgingsavdelingene ved Utekontakten har lang erfaring med å tilby tett individuell oppfølgingetter DUE-modellen for barn, ungdom og familier med rettigheter etter lov ombarneverntjenester og helse- og omsorgstjenesteloven.
Stor etterspørsel etter tilbudet gjør at vi nå etablerer en ny oppfølgingsavdeling og søkerderfor en engasjert og faglig sterk medarbeider som ønsker å bidra til å styrkeog utvikle det miljøterapeutiske tilbudet til barn, ungdom og familier.
Hos oss får du mulighet til å bidra til positiv utvikling for barn og unge i samarbeid medengasjerte og dyktige kollegaer
Arbeidsoppgaver:
- Videreutvikle og drifte et fleksibelt og individuelt tilpasset miljøterapeutisk tilbud til barn, ungdom og familier
- Økonomi- og personalansvar for avdelingen
- Faglig ansvar for avdelingen
- Oppfølging av oppdrag og resultatmål
- Lede kunnskapsutvikling og kvalitetssikring av tiltak i egen avdeling, og på tvers av avdelinger
- Opplæring og veiledning av medarbeidere på avdelingen
- Tett samarbeid med andre avdelinger i enheten og Etat for barn og familie
- Rekruttering av ansatte i samarbeid med enhetsleder
- Inngå i enhetens ledergruppe
Kvalifikasjoner:
- Minimum bachelorgrad, innen helse, sosial- eller barnevernfag er et krav
- Tilleggsutdanning innen ledelse / administrasjon og videreutdanning innen helse-, sosial, barnevernfag- eller miljøterapi vektlegges
- Erfaring fra psykisk helsearbeid med barn og unge vektlegges
- Kjennskap til barnevernssektoren og aktuelt lovverk vektlegges
- Det er ønskelig med ledererfaring
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter
- Politiattest kreves
Personlige egenskaper:
- Vi søker en løsningsorientert, engasjert og fleksibel medarbeider som ønsker faglige utfordringer og ansvar for å tilby tjenester av høy kvalitet.
- Vi søker medarbeidere som har evne til å spille andre gode gjennom å bygge opp under tjenestens fag- og arbeidsmiljø.
- Du har faglig trygghet og evne til å bidra inn i tverrfaglig samarbeid og utviklingsarbeid.
- Du ser på forbedring av tjenester som en kontinuerlig prosess.
- Du må ha interesse for ledelse, god evne til å skape tillit hos dine kolleger og samarbeidspartnere, samt evne til å engasjere og lede myndiggjorte medarbeidere.
- Du er robust og har høy arbeidskapasitet.
- Det legges stor vekt på samarbeidsevner, samt evne til å arbeide selvstendig, målrettet og strukturert mot felles målsettinger.
- Du er en aktiv bidragsyter i helhetstenking for tjenester i egen enhet og Etat barn og familie som organisasjon, og de lederutfordringer det innebærer.
- Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr:
- Høyt faglig nivå og varierte, interessante og krevende utfordringer i et fagfelt i utvikling.
- Gode muligheter til faglig og personlig utvikling.
- God pensjonsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring.
- Godt arbeidsmiljø og engasjerte kollegaer i et inkluderende arbeidsliv (IA)- bedrift.
- Fleksibel arbeidstidsordning.
- Lønn etter gjeldende regelverk.
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
30.11.2022Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5014, BERGEN
BERGEN
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4877080Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 16.11.2022