Detaljer

  • Bedrift
    TROMSØ KOMMUNE
  • Søknadsfrist
    30.09.2020
  • Sted:
    TROMSDALEN
  • Stillingstype:
    Heltid
  • Bransje:
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav:
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring:
    Ønskelig
  • Fylke:
    TROMS OG FINNMARK
  • Arbeidssted:
    TROMSDALEN
  • Antall stillinger:
    1
  • karriere-kode:
    3145999
  • Se her for andre jobber fra TROMSØ KOMMUNE

Avdelingsleder - Otium bo- og velferdssenter

Otium bo- og velferdssenter  er "hjertet" i Tromsdalen hvor vi skaper trivsel og sprer livsglede for våre beboere.  Vi har blant annet  bydelskafè med mye god mat, aktiviteter og flotte  konserttilbud. Vi er opptatt av å tenke nytt og benytter velferds teknologiske løsninger i vårt daglige arbeid for å skape et godt miljø for våre beboere. Vi fokuserer på at vi er i beboernes hjem, og har tett samarbeide med pårørende og frivillige. 

 Vil du være med å bygge opp et nytt tilbud i Tromsø kommune? Det nye tilbudet er for personer med omfattende somatiske behov der det vil være viktig med kvalitet for å ivareta hele mennesket i en vanskelig livssituasjon

Vi kan nå tilby ledig avdelingslederstilling fordelt på den nye forsterket somatisk boruppe og ordinær sykehjembogruppe. Vi søker etter deg med  bachelor i sykepleie og lederutdanning eller ledererfaring.  Otium trenger deg som er fremtidsrettet, strukturert og engasjert.  Dette vil kreve en leder med gode kommunikasjonsevner og dyktighet i for hold til å planlegge og lage struktur. Den nye avdelingen er delt inn med 2 bogrupper fordelt på 10 plasser i ordinær sykehjem og 7 plasser i forsterket somatisk bogruppe.

Alle avdelinger har egen kostvert som skaper trivsel og god stemning med hjemlig atmosfære av hjemmebakst  og deilige lunsjmenyer. 

Otium har fokus på  personsentrert omsorg og vi benytter VIPS praksismodell. På Otium skal vi jobbe med personfokusert omsorg og det legges vekt på beboerens integritet, verdighet og mestring. Vi fokuserer på hjemmeliggjøring av avdelingene og tett samarbeide med pårørende og frivillige. Det legges også opp til bruk av velferdsteknologi der det er tjenlig.

Skulle du ha spørsmål til stillingen, ta gjerne kontakt med oss! 

Arbeidsoppgaver
  • Arbeidslederansvar for ansatte i avdelingen som innbefatter å utøve egnet personalpolitikk for å rekruttere, utvikle og beholde medarbeidere.
  • Etablere rutiner for å implementere faglige prosedyrer og retningslinjer, og sørge for dokumentasjon av all faglig virksomhet i avdelingen
  • Bidra til at avdelingen leverer tjenester som tilfredsstiller overordnede og egne kvalitetskrav, og gjennom dokumentasjon vise at så er tilfelle (internrevisjon).
  • Fremme en kultur som ivaretar systematisk brukermedvirkning og medbestemmelse, og som gjør at avdelingen er service og brukerorientert.
  • Ansvar for at oppgaver løses innenfor avdelingens budsjett.
Kvalifikasjoner
  • Offentlig godkjent sykepleier 
  • Lederutdanning/ ledererfaring er et krav 
  •  Relevant videreutdanning er ønskelig
  • Dersom du har et annet morsmål enn norsk må det dokumenteres med språktest tilsvarende C1, gjelder ikke søkere med skandinavisk morsmål.
Personlige egenskaper
  • Du må være i stand til å ivareta helhetstenking men samtidig kunne ta beslutninger.
  • Gode evner innen formidling av kunnskap, motivasjon og samarbeid.
  • Gode samarbeidsevner både internt og eksternt 
  • Stort faglig engasjement.
  • Du inspireres av å kunne få påvirke en organisasjon i utvikling.
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt ved ansettelse.
Vi tilbyr
  • En spennende stilling i et nytt tjenestetilbud.
  • Muligheter til faglig utvikling.
  • Gode pensjons- og forsikringsvilkår.
  • Velferdsordninger med rabaterte treningsavtaler, utleie av friluftsutstyr og hytter mm.

Annet

  • Tilsetting skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og tariffavtaler.
  • Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste, selv om søkeren har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
  • Ved tilsetting må gyldig politiattest ihht $ 20a i helsepersonell loven fremlegges før tiltredelse.
  • Opgi 2 referanser.
  • Attester og vitnemål tas med på intervju.
  • Søknad sendes elektronisk innen fristen via Webcruiter.

Kjenner du deg igjen i dette – da blir vi svært glad for å høre fra deg!