• Bedrift
    Nittedal kommune
  • Søknadsfrist
    19.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1482, NITTEDAL
    NITTEDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4240774
  • Se her for andre jobber fra Nittedal kommune
  • Oppdatert 12.12.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Nittedal kommune

Avdelingsleder regnskap

Offentlige tjenester og forvaltning

Nittedal kommune har ca. 25 000 innbyggere og omkring 1200 ansatte. Kommunen foretar 
store investeringer i skoler, idretts- og svømmehaller og innen vann og avløp. Dette medfører
høy aktivitet som igjen bidrar til en faglig spennende stilling for ny regnskapssjef. Sunn økonomi hører til
kommunens strategiske mål, og det er i sammenhengen definert handlingsregler for å sikre en effektiv
forvaltning og god økonomistyring. Vi søker etter en strukturert, nøyaktig og selvstendig regnskapssjef
med gode samarbeidsevner. Du har solid kunnskap om fagområdet og liker å skape resultater i samarbeid med andre. Regnskapssjefen er direkte underlagt Økonomisjefen. Som regnskapssjef jobber du i spennet mellom drift og utvikling, styring og ledelse, og vil dermed bidra i den videre utviklingen av organisasjonen og vår tjenesteproduksjon.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlige, jfr. Lov om rett til innsyn i
dokumenter i offentlig virksomhet (offentleglova § 25). Reservasjon mot oppføring på offentlig søkerliste
må begrunnes skriftlig. Søkeren vil bli varslet dersom ønsket om reservasjon ikke tas til følge.  

Kommunen har som personalpolitiske mål - å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, - å
rekruttere personer med innvandrerbakgrunn, -å rekruttere personer med nedsatt funksjonsevne,- å
rekruttere uavhengig av livssyn og seksuell orientering. 

Arbeidsoppgaver:

  • Hovedansvar for føring av regnskapene for kommunen, eiendomsforetaket og kirkelig fellesråd
  • Lede og sikre utvikling innen regnskapsområdet med fokus på effektivisering og god internkontroll,
    herunder økt bruk av e-handel
  • Være pådriver og ta ansvar for overgang til fulldigital regnskapsføring
  • Utvikle og vedlikeholde rutiner innen regnskapsområdet
  • Sikre kjennskap til kommunens regnskapsrutiner i organisasjonen
  • Vedlikehold av registre og tilganger

Kvalifikasjoner:

Utdannelse: 

  • Utdannelse på høyskole eller universitetsnivå
  • Krav til erfaring: 5 – 10 års erfaring innen regnskap
  • Erfaring fra endringsarbeid

 

Ønskelig med erfaring med / fra: 

  • Kommunal regnskapsføring
  • Digitalisering av regnskapsfunksjonen
  • Kompetanse til å vurdere potensialet for digitalisering
  • Prosess- og endringsledelse
  • God økonomiforståelse og kjennskap til kommunal virksomhet
  • Minimum 5 års ledererfaring (personalansvar) og gjerne formell lederutdanning


Personlige egenskaper:

  • Strukturert, analytisk og nøyaktig
  • Evne til å jobbe selvstendig, systematisk og effektivt
  • Omstilling og endringsvillig
  • Gode samarbeidsevner og god kundeforståelse
  • En smule humoristisk sans er ikke av veien

 

 

Vi tilbyr:  

  • Utfordrende og utviklende arbeidsoppgaver
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Godt arbeidsmiljø
 

  • Bedrift
    Nittedal kommune
  • Søknadsfrist
    19.12.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlige tjenester og forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1482, NITTEDAL
    NITTEDAL
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4240774
  • Se her for andre jobber fra Nittedal kommune
  • Oppdatert 12.12.2021