Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Helse Sør-øst RHF

Avdelingsleder Økonomi

Offentlig forvaltning

Stabsfunksjonen Økonomi skal sikre at Sykehuspartner HF utarbeider et korrekt regnskap og har god økonomistyring og rapportering på tvers av virksomheten. Dette innebærer blant annet ansvar for videreutvikling av økonomimodell, resultatoppfølging med proaktiv dialog på tvers av virksomhetsområdene og med øvrige aktører innen helseforetaket. Gjennom tverrfaglig arbeid med øvrige stabsavdelinger og ledelsen i virksomhetsområdene skal funksjonen sikre god rapportering til ledelse, styret, eier og kunder og fremme dialog om valg, prioriteringer og økonomiske rammevilkår.

Som en stabsfunksjon skal avdelingsleder være et styringsinstrument for egen direktør, Administrerende direktør, styret, eier og rådgiver for toppledelsen

Arbeidsoppgaver:

  • Ha ansvar for leveranse av korrekt regnskap, god økonomistyring og rapportering både innen drift, investeringer og prosjekt
  • Lede og utvikle avdelingen og -ressurser som et team og koordinere aktiviteter innen fagområdene økonomi, regnskap og rapportering
  • Utvikle, planlegge og sikre gjennomføringen av aktiviteter knyttet til økonomistyring og styrke samarbeidet med tilgrensende aktører både i Sykehuspartner HF og i helseregionen
  • Bidra til kontinuerlig forbedring av regnskapsføring, økonomistyring og rapportering som en integrert del av strategisk, taktisk og operasjonell styring
  • Støtte utarbeidelse av ledermøtesaker og styresaker - spesielt knyttet til analyse og rapportering
  • Påse at det finnes rutiner, styringssystemer, kontrollfunksjoner, rapporteringssystemer og individuelle mål innenfor avdelingens ansvarsområde

Kvalifikasjoner:

  • Høyere relevant utdanning, fortrinnsvis på masternivå
  • Ledererfaring fra ledelse av selvstendige kompetansemedarbeidere
  • Erfaring med eierdialog og rådgiving styrearbeid fra offentlig sektor
  • Erfaring med samme kompleksitet (økonomisk, teknologisk og politiske strukturer og prosesser)
  • Erfaring fra arbeid med helseforetakenes styringsmodell

Personlige egenskaper:

  • Evne til å sette retning og omsette strategi til praksis
  • Gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
  • Helhetstenkende og tverrfaglig orientert
  • Selvstendig og trygg med stor gjennomføringskraft
  • Evne til å etablere gode relasjoner med medarbeidere og samarbeidspartnere

Vi tilbyr:

  • En utfordrende stilling i en virksomhet med et viktig samfunnsoppdrag
  • Interessante, utviklende og varierte arbeidsoppgaver
  • Gode forsikrings- og pensjonsvilkår
  • Fleksible arbeidstidsordninger
  • Lønn etter avtale

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlista. Dersom anmodningen ikke tas til følge, vil søker bli informert, jf. offentlighetslovens §25.