• Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    14.06.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2943112
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 26.05.2020
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Bærum kommune

Avdelingsleder NAV Bærum

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

NAV er arbeids- og velferdsforvaltningen i Norge med 19.000 medarbeidere. Vi leverer tjenester og stønader til 2,8 millioner mennesker. Gjennom vår innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Som ansatt i NAV skal du jobbe etter NAVs intensjoner og mål.

Vår visjon "Vi gir mennesker muligheter" er overordnet i vår jobb ut mot kommunens innbyggere. Vi skal gi veiledning og bistand til å komme ut i arbeid og aktivitet. Dette gjøres i samarbeid med lokalt nærings- og arbeidsliv. 

NAV Bærum har ca. 180 medarbeidere både fra stat og kommune fordelt på 8 avdelinger. Bærum kommune har nærmere 130.000 innbyggere, hvilket betyr at NAV Bærum har en stor brukerportefølje vi følger opp innen de fleste fagområder. Vi har behov for en leder som  har erfaring med endringsledelse og forståelse for den digitale utviklingen som foregår i NAV og samfunnet for øvrig. Det kreves stor grad av fleksibilitet og evne til å lede en organisasjon i stadig endring, der omstillingstakten er høy. Avdelingsleder skal lede den daglige driften med ca. 30-35 medarbeidere og organisere arbeidet med personaloppfølging, fag- og resultatansvar. Avdelingen har i hovedsak ansvar for oppfølging av brukere med behov for ytelser etter Lov om sosiale tjenester uavhengig av innsatsbehov.

Vi ser etter deg som aktivt kan bidra inn i ledergruppen og som ser kontorets helhet på tvers av fagområder - til beste for våre brukere. Som leder må du ha god forståelse for NAV sitt samfunnsoppdrag.   

Arbeidsoppgaver
  • Personal-, fag- og resultatansvar
  • Ansvar for daglig drift i avdelingen med ca. 30-35 medarbeidere
  • Ha fokus på oppfølging og saksbehandling av brukergruppen i avdelingen som i hovedsak er brukere med behov for økonomiske ytelser etter Lov om sosiale tjenester
  • Legge til rette for kontinuerlig læring, kvalitetssikring av arbeidet, samt ha fokus på kontinuerlig forbedring i en organisasjon i stadig endring
  • Delta aktivt i kontorets ledergruppe til beste for våre brukere
  • Arbeide i tråd med NAV sitt samfunnsoppdrag  
Kvalifikasjoner
  • Minimum 3-årig relevant utdanning, tilsvarende en bachelor fra høyskole eller universitet (NOKUT-godkjent). Helst innen ledelse.
  • Lang og relevant erfaring kan i særlige tilfeller kompensere for utdanningskravet
  • Må ha ledererfaring og erfaring fra endringsledelse
  • Ønskelig med utdanning/erfaring innen økonomi 
  • Bør ha kjennskap til Lov om sosiale tjenester og god sosialfaglig kompetanse
  • Gode kunnskaper om NAV sine oppgaver, statlig og kommunal tjenesteyting og styring
  • Svært gode digitale ferdigheter
  • Kan vise til god resultatoppnåelse og gjennomføringsevne
  • Ønskelig med erfaring fra NAV-kontor 
Personlige egenskaper
  • Du er tydelig, åpen og har en inkluderende lederstil
  • Du er en pådriver for utvikling og spiller på lag med medarbeidere, lederkollegaer og samarbeidspartnere
  • Du takler et stort arbeidspress og trives i en hektisk hverdag
  • Du har brukerfokus og gode serviceholdninger
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du må evne å håndtere balansegangen mellom å være en forvalter av et regelverk og å kunne skape gode relasjoner i kontakt med brukere og samarbeidspartnere

Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli tillagt stor vekt 

Vi tilbyr
  • Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
  • Et aktivt og engasjerende arbeidsmiljø
  • Fleksitidsordning
  • Lønn fra kr 605.000 til kr. 705.000 pr år avhengig av kvalifikasjoner 
  • Offentlig tjenestepensjonsordning
  • Kompetanseutviklingsstipend
  • Tilgang til hytter og ferieleiligheter i inn- og utland 
 

  • Bedrift
    Bærum kommune
  • Søknadsfrist
    14.06.2020
  • Ansettelsesform
    workTime.Heltid
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    1337, SANDVIKA
    BÆRUM
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2943112
  • Se her for andre jobber fra Bærum kommune
  • Oppdatert 26.05.2020