• Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    06.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2076454
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 18.09.2019
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Færder kommune

Avdelingsleder mottak og undersøkelse

Offentlig forvaltning

Færder barneverntjeneste søker  avdelingsleder i 100 % fast stilling for avdeling mottak og undersøkelse

Er du opptatt av fremtidens barnevern? Ønsker du en spennende jobb som leder i en utviklingsorientert tjeneste?

Om Færder barneverntjeneste

Færder barneverntjeneste er en av tre kommuner i landet som deltar i forsøksordning om å overta statlige oppgaver på barnevernområdet. Forsøket er forlenget med to år inntil barnevernreformen trer i kraft i 2022.  Barneverntjenesten er i spennende utviklingsarbeid og har etablert egne tiltak; beredskapshjem, fosterhjemtjeneste, mobilt team og familieteam. Barneverntjenesten er opptatt av barns medvirkning og at kunnskap fra barn og foreldre benyttes til utvikling av tjenesten. Familieråd brukes for å fremme barn og familiers medvirkning. Gjennom aktiv deltakelse i det nasjonale utviklingsprosjektet «Mitt Liv» har vi satt som mål å utvikle et barnevern som samarbeider med barn og unge, og hvor de opplever å bli møtt på en god måte. Tjenesten legger til grunn verdiene Åpenhet, Kjærlighet, Ydmykhet og samarbeid. Barneverntjenesten har egne lokale proffer og en ressursgruppe med foreldre, som gir oss råd. Vi er en stabil tjeneste med dyktige og engasjerte medarbeidere. Barneverntjenesten er en del av Familiens Hus i Færder kommune og vi arbeider etter BTI (bedre tverrfaglig innsats)modellen.

Barneverntjenesten omorganiserer tjenesten og oppretter nye avdelinger. Det er nå ledig fast stilling som avdelingsleder for mottak og undersøkelse. Den nye avdelingslederen vil ha en unik mulighet til utviklingen av en ny avdeling til det beste for barn, unge og deres foreldre. Da tjenesten er i stadig utvikling, må endring i ansvars- og arbeidsoppgaver påregnes.

Arbeidsoppgaver

  • Delegert fag- og personalansvar for avdelingen.
  • Ansvar for å utvikle avdelingen faglig og metodisk, med spesielt ansvar for å implementere  metoder, systemer og strukturer for arbeidet.
  • Ansvar for å lede og kvalitetssikre arbeidet i teamet.
  • Godkjenne vedtak og øvrige dokumenter.
  • Opplæring og oppfølging av kontaktpersoner.
  • Fag - og organisasjonsutvikling.
  • Bidra til at tjenestens lederteam fungerer godt.
  • Stedfortreder for andre teamledere ved fravær.
  • Det må påregnes noe saksbehandling etter Lov om barneverntjenester.

Kvalifikasjoner

  • Minimum 3-årig sosialfaglig utdanning, barnevernpedagog eller sosionom.
  • Videreutdanning innen for relevant fagområde er en fordel.
  • Ledererfaring og/eller lederutdanning vil bli foretrukket.
  • Veilederkompetanse er en fordel.
  • Krav om erfaring fra 1. linje barnevern.
  • Kunnskap og erfaring fra arbeid med ungdom er en fordel.
  • Utvise god faglig forståelse.
  • Erfaring med endringsarbeid.
  • God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne.
  • Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.

Personlige egenskaper

  • Trygg i rollen som leder og veileder.
  • Høy faglig integritet og gode samarbeidsevner.
  • Evne til å se muligheter, ta beslutninger og ansvar.
  • Stor arbeidskapasitet.
  • Reflektert.
  • Målbevisst med stor gjennomføringsevne.
  • Evne til å jobbe selvstendig, planmessig og strukturert.

 

Vi tilbyr

  • Deltakelse i spennende utviklingsarbeid.
  • En stabil personalgruppe med høy faglig kompetanse.
  • Engasjerte kollegaer, godt arbeidsmiljø, og en utviklingsorientert tjeneste preget av høy faglig standard.
  • En spennende og variert arbeidshverdag.
  • Fleksitid
  • Medlemskap i pensjonskasse
  • Lønn etter avtale

 

Kontaktpersoner for stillingen:

Nestleder Lotte T. Bergan tlf: 480 21 245 lotte.terese.bergan@faerder.kommune.no

Virskomhetsleder Ida Steinrem tlf: 409 20 596 ida.steinrem@faerder.kommune.no

 

 

  • Bedrift
    Færder kommune
  • Søknadsfrist
    06.10.2019
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    3121, NØTTERØY
    FÆRDER
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    2076454
  • Se her for andre jobber fra Færder kommune
  • Oppdatert 18.09.2019