Bedrift
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet - IMDiSøknadsfrist
07.12.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0152, OSLO
OSLO
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4228219Se her for andre jobber fra Integrerings- og mangfoldsdirektoratet - IMDi
- Oppdatert 19.11.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet - IMDi
Avdelingsleder Integrerings- og mangfoldsdirektoratet
Offentlige tjenester og forvaltning
Vi er på jakt etter en avdelingsleder med kunnskap innenfor avdelingens ansvarsområder. Avdelingen har en sammensatt portefølje, som stiller store krav til den som skal lede. Det vil kreve ferdigheter til ledelse både på faglig og operativt nivå.
Som avdelingsleder får du muligheten til å videreutvikle sentrale funksjoner i direktoratet, herunder bygningers drift, samfunnssikkerhet og beredskap, informasjonssikkerhet og personvern, anskaffelser og avtaleforvaltning. Du må være opptatt av å sikre gode internkontrollsystemer for disse områdene.
Avdelingen er sentral i IMDi, med fagområder som har stor betydning for alle direktoratets divisjoner og avdelinger. Avdelingen inngår i Divisjon for Økonomi og IT, hvor det er to andre avdelinger: avdeling for økonomi- og tilskudd og avdeling for IT og dokumentasjon. Kunnskap og interesse for divisjonens øvrige fagområder er en forutsetning for å kunne løse divisjonens oppgaver på en god måte. Som avdelingsleder inngår du i divisjonenes ledergruppe.
Arbeidsoppgaver:
- Personalansvar for 7-8 personer og faglig ansvar for avdelingens leveranser. Avdelingslederen vil også ha budsjettoppfølging innenfor avdelingens budsjett, både for drift og utvikling.
- Etablere gode rutiner for arbeidet med bygningers drift og sikre god operativ oppfølging av IMDis arbeid på dette området.
- Videreutvikle IMDis arbeid med samfunnssikkerhet og beredskap, informasjonssikkerhet og personvern, samt anskaffelser.
- Ansvaret innbefatter også forvaltning av det digitale systemet Office 365
- Lederen vil ha en viktig rolle i å bygge opp et godt fagmiljø og et godt arbeidsmiljø i avdelingen, og samtidig være en sentral medspiller i å bygge opp og utvikle divisjonen.
- Noe reisevirksomhet må påregnes.
Kvalifikasjoner:
Må-krav:
- Høyere utdanning, minimum bachelor-nivå. (Alle søkere må dokumentere vitnemål. Bruk gjerne vitnemålsportalen.no der det er mulig.)
- Arbeidserfaring på fagområdene anskaffelser og avtaleforvaltning. Herunder også erfaring med operativ oppfølging av avtaler og erfaring med å bygge gode rutiner knyttet til bygningers drift
- Relevant ledererfaring
- Gode IT-kunnskaper
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
Ønskelige krav
- God forståelse for de muligheter digitale verktøy gir for en organisasjon knyttet til informasjonsdeling og effektivisering av arbeidsprosesser i virksomheten
- Erfaring med implementering av digitale systemer
Personlige egenskaper:
- Effektiv og ryddig
- Resultat-orientert
- Samarbeids-orientert
- Selvstendig
- Serviceinnstilt
Vi tilbyr:
- Lønn i henhold til statens regulativ som underdirektør kode 1059, kr 801 300 - 948 900 brutto per år. Lønn fastsettes etter en helhetsvurdering av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- Fleksibel arbeidstid og mulighet til å trene i arbeidstiden
- IMDi er en inkluderende arbeidslivsvirksomhet (IA)
- Medlemskap i Statens pensjonskasse
- En mangfoldig arbeidsplass, både i bakgrunn, erfaringer og livsfaser
- Gode muligheter for faglig utvikling
- Sentralt beliggende arbeidssted i Oslo med god kantineordning, treningsrom, garderobe og innendørs sykkelparkering i bygget
Bedrift
Integrerings- og mangfoldsdirektoratet - IMDiSøknadsfrist
07.12.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
0152, OSLO
OSLO
NorgeAntall stillinger
1karriere-kode
4228219Se her for andre jobber fra Integrerings- og mangfoldsdirektoratet - IMDi
- Oppdatert 19.11.2021