Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Kristiansund kommune

Avdelingsleder Innsatsteam

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker en engasjert avdelingsleder til 100% fast stilling. 

Innsatsteam er en av 8 avdelinger i enheten Psykisk helse og rus. Innsatsteamet er enhetens kontaktpunkt og inngangsport til tjenestene som tilbys. Her kan alle som er i en vanskelig livssituasjon ta kontakt for å få råd og veiledning samt vurdering av hjelpebehov, enten eget behov eller som pårørende. 

Som avdelingsleder vil du inngå i et lederteam. Du vil pr. tiden ha ansvar for ca.10 årsverk. 

Arbeidsområder

• daglig organisering og drift av avdelingens tjenestetilbud i tråd med gjeldende lovverk, prosedyrer og regelverk
• ansvar for personal, økonomi og fag i avdelingen
• oppfølging av HMS-arbeid, avviksbehandling og kvalitetsutvikling
• samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
• pådriver for medarbeiderskap og gode medvirkningsprosesser

Kvalifikasjonskrav

• 3-årig høyskoleutdanning innen helse og sosialfag
• generelt gode IKT- kunnskaper
• gode ferdigheter i norsk muntlig og skriftlig
• førerkort klasse B

Ønskede kvalifikasjoner

• 1-2 års videreutdanning innen psykisk helse eller rus
• 1-2 års videreutdanning innen ledelse, økonomi eller personalområdet
• erfaring fra arbeid innen psykisk helse eller rus
• erfaring med ledelse av team

Personlige egenskaper

• gode og tydelige kommunikasjonsferdigheter
• strukturert, løsningsorientert og fleksibel
• evne til å takle utfordrende hendelser og være trygg i å veilede kollegaer

Vi tilbyr

en variert og spennende arbeidshverdag i et sterkt fagmiljø hvor du får bidra til å utvikle tjenesten 

Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ved tilsetting må godkjent politiattest og egenerklæring helse fremskaffes før arbeidsforholdets start.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.