Bedrift
Holmestrand kommuneSøknadsfrist
14.12.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
, Holmestrand
HOLMESTRAND
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
4245593Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
- Oppdatert 30.11.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Holmestrand kommune
Avdelingsleder Forvaltning
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Holmestrand kommunes helse- og omsorgstjenester er i endring med intensiv innsats for at tjenestetilbudene skal bidra til opprettholdelse av selvstendighet hos innbyggerne. Vi søker etter deg som vil være med på å videreutvikle kommunens helse- og omsorgstjenester i samskaping med brukere, pårørende og faglig dyktige medarbeidere.
Forvaltning er en av to avdelinger i den nyopprettede virksomheten Forvaltning og tjenestetildeling. Forvaltning og tjenestetildeling har virksomhetsovergripende ansvar og løser oppgaver med direkte konsekvens for ulike utøvende virksomheter og tjenesteområdet i kommunen. Der foreligger et nært samarbeid mellom virksomhetens to avdelinger. Virksomheten har kommunepsykolog som arbeider inn mot Helse og velferd i sin helhet. Virksomheten benytter digitale verktøy som en naturlig del av hverdagen og ønsker en leder med et innovativt fokus på digitalisering og anvendelse av teknologi i forvaltning og tjenesteyting. Men også en leder med tilstrekkelig fysisk tilgjengelighet for ansatte og samarbeidspartnere.
Oppgaver i Forvaltning
Forvaltning behandler saker etter pasient- og brukerrettighetsloven, helse- og omsorgstjenesteloven, forvaltningsloven og annet relevant lovverk. Avdelingen forvalter saker innen økonomi, statistikk, kjøp av tjenester, skjenkebevillinger og merkantile oppgaver. De merkantile ressursene arbeider inn mot de ulike virksomhetene i Helse og velferd. Avdelingen har ansvar for overordnede tilsyn inn mot eksterne tjenester og har forvaltningsmessig beslutningsmyndighet. Videre har avdelingen ressurspersoner innen våre fagprogrammer Cosdoc og GAT. Avdelingen har en koordinerende og veiledende rolle med ansvar for samhandling med ulike utøvende tjenesteområder i kommunen og eksterne samarbeidsparter, og har ansvar for kommunens koordinerende enheter (KE). Avdelingsleder rapporterer til virksomhetsleder og inngår i virksomhetens ledergruppe.
Du må ha
- Relevant helse- og sosialfaglig utdanning fra høyskole og/eller universitet
- Erfaring fra arbeid som leder
- Inngående kunnskap om helse- og omsorgstjenestelovgivningen og forvaltningslovgivningen
- Erfaring fra forvaltningsmessige vurderinger og saker av høy kompleksitet
- Forståelse for aktuelt lovverk med formell forvaltningskompetanse og/eller bred erfaring som inngir slik forståelse.
- God kjennskap til kommunal drift og kommunale strukturer
- Evne til å arbeide strukturert, med høy grad av fleksibilitet
- Meget gode samhandlingsevner
- God skriftlig fremstillingsevne
- Beslutningsdyktighet og trygghet som leder
- Førerkort
Vi ønsker at du har
- Erfaring med saker av høy kompleksitet
- Gode IKT ferdigheter
- Innovative evner og ferdigheter til å gjennomføre utviklingsprosesser
- Evne til å tilegne deg kunnskap og ønske om formell juridisk kompetanse innen målområdet
Arbeidsoppgaver
- Fag- personal- og økonomiansvar i egen avdeling
- Medarbeiderutvikling og mestringsorientert ledelse
- Ansvar for, og ledelse av, kommunens koordinerende enheter (KE for barn og voksne)
- Veiledende organisasjonens ledere ved ressurskrevende beregninger (RKT)
- Bistå ved gjennomføring og dokumentasjon ved tilsyn
- Juridisk kvalitetssikring av faglig arbeid inn mot avdelingens forvaltningsoppgaver
- Prosjekt- og utviklingsledelse
- Delta i ulike samhandlingsfora internt og eksternt
- Inngå i virksomhetens lederteam
Samtidig verdsetter vi:
- Produksjon av høy kvalitet
- Motivasjon og inspirasjon i arbeidet
Ved tilsetting vil det bli lagt stor vekt på personlig egnethet for stillingen.
Vi tilbyr
- En spennende og utfordrende stilling innenfor et fagfelt med stor samfunnsbetydning
- Et godt arbeidsmiljø med kompetente og hyggelige kolleger
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
Lønn i henhold til avtale. Medlemskap i pensjonsordning og gode personalforsikringer. Fra lønnen trekkes 2% innskudd til pensjonsordning. Arbeidstakere ansettes i kommunen på de vilkår og med de rettigheter og plikter som følger av overenskomster, reglementer og lover.
Attester og vitnemål tas med ved et eventuelt intervju.
Kommunen er opptatt av mangfold og vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss uansett alder, kjønn, funksjonshemming, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi er en IA-virksomhet og jobber sammen for et godt og inkluderende arbeidsmiljø.
Søkerlister med opplysninger om navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosted- eller arbeidskommune for hver søker er offentlig iht. Offentlighetsloven. Det kan gjøres unntak dersom søker anmoder om dette og grunngir dette i søknaden. Dersom anmodningen ikke tas til følge vil søkeren varsles om dette.
Bedrift
Holmestrand kommuneSøknadsfrist
14.12.2021Ansettelsesform
workTime.DagBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
, Holmestrand
HOLMESTRAND
search.country.NORGEAntall stillinger
1karriere-kode
4245593Se her for andre jobber fra Holmestrand kommune
- Oppdatert 30.11.2021