Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
01.11.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5016, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4129083Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 01.11.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Bergen kommune
Avdelingsleder for utbyggingsprosjekt
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Etat for utbygging i Bergen kommune er blant Vestlandets største utbyggere med mange spennende og utfordrende utbyggingsprosjekt. Samlet er utbyggingsporteføljen på om lag 12 milliarder kroner med en årlig omsetning på rundt 2 milliarder kroner.
Vårt oppdrag er å representere Bergen kommune som utbygger i gjennomføring av byggeprosjekter tilknyttet kommunens formålsbygg som skoler, boliger, kulturbygg og sykehjem. Vi har mange spennende utbyggingsprosjekter fra konseptvalg, konseptutvikling til ansvar for bygging av nøkkelferdige bygg.
Vår visjon bygg med omtanke har mange betydninger. Vi skal realisere kommunale bygg med særlig omtanke for klima og miljø. Dette innebærer at vi så langt som mulig skal søke gjenbruk av bygg og inventar gjennom transformasjon, samt bærekraftig løsninger for utbygging og drift gjennom byggets levetid. Våre byggeprosjekt skal gjennomføres slik at brukere, nærmiljø og byens innbyggere har nytte og glede av et bygg i mange år framover. Følg lenken for mer informasjon om planlagte prosjekter: https://bit.ly/3Egbh7S
Etat for utbygging består for tiden av fem avdelinger; tre prosjektavdelinger, Økonomi/stab, samt Kontrakt og anskaffelser. Etaten består av i overkant 50 ansatte, hvorav rundt halvparten er prosjektledere. Vi er ISO sertifisert i kvalitetsledelse, og arbeider aktivt med utvikling av våre rutiner og styringssystem. Hos oss vil du få muligheten til å jobbe sammen med dyktige fagfolk i et svært godt arbeidsmiljø. Vi ser etter en avdelingsleder som er faglig dyktig, engasjert og som holder seg oppdatert på krav og forventninger til byggeprosjekter. Du må ha gode lederegenskaper som bidrar til samhandling, kvalitet i prosessene og som sikrer god styring av prosjektene.
Bli mer kjent med Etat for utbygging her: https://youtu.be/3zN7Aa-cPK0
Arbeidsoppgaver:
- Prosjekteier med ansvar for avdelingens prosjektportefølje.
- Sikre måloppnåelse i prosjektene.
- Følge opp prosjektlederne gjennom å balansere behovet for styring med behovet for støtte.
- Beslutningstaker i prosjektet, innenfor prosjekteiers fullmakt.
- Personalansvar for avdelingens prosjektledere.
- Aktivt arbeide med å videreutvikle systemer og rutiner.
- Overordnet faglig ansvar i avdelingen.
- Legge til rette for et godt samarbeid med både interne og eksterne interessenter.
- Bidra aktivt med utviklingsarbeid
Kvalifikasjoner:
- God kjennskap til bygg- og anleggsbransjen.
- Erfaring som prosjektleder for tidligfase prosjektutvikling og/eller gjennomføringsfase i bygg- og anleggsprosjekt.
- Høyere utdanning, minimum bachelornivå.
- Tilleggsutdanning innen økonomi og ledelse kan være en fordel.
- Ønskelig med erfaring fra personalledelse.
Personlige egenskaper:
- Initiativrik og med god evne til å planlegge, prioritere og sikre gjennomføring.
- Evne til å lede og motivere selvstendige medarbeidere med høy faglig kompetanse.
- Relasjonsorientert, og med gode samarbeidsegenskaper.
- Analytisk, med evne til helhetlige og strategiske vurderinger.
Vi tilbyr:
- Et meningsfylt arbeid som bidrar til utviklingen av Bergen.
- Svært godt arbeidsmiljø.
- Stort fokus på kompetanseutvikling, blant annet gjennom prosjektskolen Nystemt, følg lenke for videre info: https://nystemt.metierportal.no/
- Moderne kontorlokaler i Bergen sentrum.
- Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger.
- En profesjonell, solid og stabil arbeidsgiver.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere som ber om konfidensialitet, må begrunne dette særskilt i eget søknadsfelt. De vil i tilfelle få tilbakemelding før offentliggjøring. Les mer om relevant begrunnelse i Offentligloven § 25
Spørsmål om stillingen kan rettes til Marie Salbu tlf. 470 32 570, Personalhuset Search & Selection, eller til etatsdirektør Willy-André Gjesdal tlf. 488 80 354, Bergen kommune.
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
01.11.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5016, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
4129083Se her for andre jobber fra Bergen kommune
- Oppdatert 01.11.2021