• Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    19.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4134003
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 05.10.2021
Ledig stilling

Utgått annonse

Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert

Rauma kommune

Avdelingsleder for Psykisk helse og rus

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Er du opptatt av at livet skal være godt å leve, både for deg selv og andre?

Vi søker nå avdelingsleder i 100% fast stilling 

Det er nylig besluttet at kommunens tjenester innen psykisk helse og rus skal samles og etableres som en egen avdeling under tjenesteområde Helse- og velferd.
I enheten vil inngå fagstillinger innen rus og psykisk helse, med aktivt samarbeid inn i tilgrensende tjenesteområder, herunder kommunens helse- og omsorgstjenester, folkehelse, legesenter og spesialisthelsetjeneste.

Avdelingen skal etableres med fokus på forebygging, tidlig innsats, utredning, diagnostisering og behandling av milde, moderate og stabile alvorlige psykiske lidelser og rus for mennesker mellom 0-100 år.
Målet vårt er å gi treffsikre og mer framtidsretta tjenester, og bedre levekårene for personer som har rus- eller psykiske helseproblemer. Arbeidet skal bidra til å redusere de negative konsekvenser av rusmiddelbruk og psykiske utfordringer for den enkelte, for pårørende og for samfunnet.
Avdelingsleder vil være organisert med Helse- og velferdssjef som nærmeste leder.

Arbeidsoppgaver i enheten:
• Kartlegging, utredning og oppfølging av barn, unge og voksne i ulike livssituasjoner med utfordringer knyttet til psykisk helse og rus
• Oppfølging innenfor kortere og lengre forløp
• Systematisk arbeid med brukermedvirkning og pårørendearbeid
• Tverrfaglig samarbeid internt i kommunen og samarbeid eksternt ut mot blant annet institusjoner, NAV, spesialisthelsetjenesten, FACT-team
• Veiledning og undervisning
• Drive faglig utviklingsarbeid både i egen kommune og med andre samarbeidspartnere, slik at tjenesten fyller de krav som tjenesten skal inneholde

Ansvars og myndighetsområde for avdelingsleder
Lederfunksjonen skal utføres med utgangspunkt i overordnet planverk for Helse- og velferd i Rauma kommune, sammen med øvrig ledergruppe innen tjenesteområdet

• Avdelingsleder skal bidra til å utvikle et forsvarlig, bærekraftig og best mulig tjenestetilbud for brukere/pasienter og pårørende av kommunens tjenester på tjenesteområdet
• Ansvar for å sikre nødvendig kompetanseutvikling i tråd med lovverk, nasjonale føringer, veiledere og beste praksis i eget tjenesteområde sammen med Helse og velferdssjef
• Ansvar for å utvikle gode ressurseffektive tjenesteforløp og en ønsket kultur i egen avdeling og i tjenesteområdet som helhet
• Personal og veiledningsansvar for ansatte i egen avdeling
• Ansvar for økonomisk planlegging og rapportering sammen med Helse- og velferdssjef
• Ansvar for å ivareta overordna koordinering, samarbeid og samhandling internt i avdelingen, - og på tvers av ulike tjenesteområder
• Ansvar for rutineutvikling og internkontroll i tråd med til enhver tid gjeldende lovverk, nasjonale føringer, veiledere og beste praksis i eget tjenesteområde sammen med Helse og velferdssjef
• Noe klinisk arbeid må kunne påregnes
• Til stillingen tilligger også lederfunksjon for kommunens psykososiale kriseteam
• I tråd med utvikling av avdelingen vil arbeidsoppgaver og innhold i stillingen kunne endre seg.


Vi søker deg som har følgende kvalifikasjoner

• Relevant mastergrad, eller minimum treårig relevant Universitets- eller høgskoleutdanning, innen fagområder som organisasjonspsykologi, ledelse, psykologi,helse/sosial/rus omsorg
• Ved utdanning på bachelornivå kreves relevant videreutdanning i ledelse, eller lang ledererfaring, herunder arbeid med lærings- omstillings og endringsprosesser
• Erfaring fra klinisk arbeid
• Du bør ha erfaring fra tverrfaglig systematisk kvalitets- og utviklingsarbeid
• Vi forutsetter gode norsk-kunnskaper, både muntlig og skriftlig 
Ledelseserfaring og personlig egnethet vektlegges.


Personlige egenskaper

• Du ser verdien i å arbeide på en slik måte at roller og kompetanse utfyller hverandre
• Du er opptatt av at man får til mer sammen enn alene
• Du må ha gode samarbeidsevner, og kunne arbeide selvstendig
• Du må være utviklings- og løsningsorientert
• Du har energi, godt humør og er opptatt av motivasjon og arbeidsglede
• Du er fleksibel og god på formidling og dialog
• Du er god til å strukturere og planlegge
• Du har evne til å fortløpende prioritere oppgaver
• Du er opptatt av fag- og kvalitetsutvikling

Vi tilbyr
• Et inkluderende og tverrfaglig arbeidsmiljø i en kommune i utvikling
• Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
• Engasjerte medarbeidere
• En unik mulighet til å bidra i utvikling av en moderne og fremtidsretta kommunal tjeneste for psykisk helse og rus

Vi lever opp til visjonen verdens beste kommune for naturglade mennesker med tilrettelagte turområder både høyt og lavt i storslåtte omgivelser

Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, regler og tariffavtaler. Kommunen kan etter søknad vurdere å gi flyttegodtgjørelse etter regulativ
• Lønn etter avtale
• Tiltredelse etter avtale
• God pensjonsordning gjennom KLP
• Gode forsikringsordninger

Søknad sendes:

Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader. Dette betyr at kun søknader sendt via vårt elektroniske søknadsskjema vil bli tatt i betraktning ved tilsetting. Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og registerer/oppdaterer din CV med utdannelse og kompetanse i søknadsskjemaet. Du trenger ikke legge ved attester og vitnemål til elektronisk søknad, men vi ber om at disse taes med på evt intervju. Lønn-/personal kan kontaktes for rettledning vedr elektronisk søknad, henvendelse pr mail personal@rauma.kommune.no. Vi kan dessverre ikke tildele eller endre på passord.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste. Søkere som ønsker unntatt offentlighet på søkerliste eller krever fortrinnsrett må begrunne dette i søknaden.Ved ansettelse i stillinger innen helse- og velferd kreves at gyldig politiattest, ikke eldre enn 3 måneder, fremlegges ved tilsetting. Politiattest kreves bare av søkere som får tilbud om stilling, og skal derfor ikke legges ved søknaden.

 

  • Bedrift
    Rauma kommune
  • Søknadsfrist
    19.10.2021
  • Ansettelsesform
    workTime.Dag
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    6300, ÅNDALSNES
    RAUMA
    Norge
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    4134003
  • Se her for andre jobber fra Rauma kommune
  • Oppdatert 05.10.2021