Ledig stilling

Kristiansund kommune

Avdelingsleder for IT tjenestedrift

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vi søker en engasjert avdelingsleder i 100 % fast stilling til avdeling Tjenestedrift ved IKT-enheten.

Om avdelingen og stillingen

Avdeling for Tjenestedrift har ansvar for drift av felles IT-tjenester i IKT Orkidé og Kristiansund kommune, med oppfølging av driftsansvaret Kristiansund kommune har for IKT Orkidé-kommunene, samt drift og videreutvikling av IT-tjenester i Kristiansund kommune. Avdelingen har ti ansatte, hvor to er innleide ressurser fra kommuner i samarbeidet.

Størstedelen av stillingen er operativ, men gjennom delegert myndighet fra enhetsleder har du som avdelingsleder ansvar for avdelingens tjenesteleveranse og ansatte. Kristiansund kommune ønsker å utvikle mestringsorienterte ledere som har fokus på de tre overordnede ansvarsområdene når lederen planlegger, organiserer, leder og følger opp arbeidet.

Arbeidsområder
  • lede driften av IT-tjenester for Kristiansund kommune og IKT Orkidé
  • bidra til kompetanseheving i kommunen og samarbeidet
  • bidra til et tett og godt samarbeid innad i kommunen, og med IKT-avdelingene i medlemskommunene i IKT Orkidé
  • ta ansvar for daglig drift av avdelingen i henhold til vedtatte strategier, handlingsplaner og budsjett
  • ivareta medarbeiderutvikling og personalansvar
  • delta i operativ drift av tjenester og fagsystemer
Kvalifikasjonskrav
  • høyere utdannelse innen informasjonsteknologi. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse.
  • erfaring og fagekspertise fra drift av IT-tjenester i et større IT-miljø
  • god formidlingsevne, både muntlig og skriftlig
Ønskede kvalifikasjoner

I tillegg er det en fordel om du har erfaring med:

  • personalansvar
  • offentlig forvaltning
  • prosjektledelse
  • lede og fasilitere arbeidsgrupper og prosesser
Personlige egenskaper
  • god rolle- og oppgaveforståelse
  • strukturert, løsningsorientert og målrettet
  • analytisk og nøyaktig
  • serviceinnstilt
  • høy gjennomføringsevne
  • er selvgående og gjør andre gode med din kompetanse
  • du evner å videreutvikle tjenestedriften som et sterkt og attraktivt fagmiljø med god trivsel
  • dine arbeidskollegaer beskriver deg som en lagspiller
Vi tilbyr
  • en arbeidsplass med fokus på digitalisering og utvikling
  • en variert og spennende arbeidshverdag
  • et arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere og ledere
  • fleksibel arbeidstid
  • gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP
Øvrige vilkår

Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.

Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.

Søknad

Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.

Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.

Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.

Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.