Bedrift
Larvik kommuneSøknadsfrist
24.05.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3256, LARVIK
LARVIK
Antall stillinger
1karriere-kode
3802651Se her for andre jobber fra Larvik kommune
- Oppdatert 12.05.2021
Utgått annonse
Søknadsfristen for denne jobbmuligheten er passert
Larvik kommune
Avdelingsleder Fagstøtte
Offentlige tjenester og forvaltning
Virksomhet Barne- og familietjenester er en av seks virksomheter i tjenesteområdet Oppvekst og kvalifisering. I virksomhet Barne- og familietjenester har vi jordmortjenester, helsestasjon- og skolehelsetjenesten, helsestasjon for ungdom, kommunepsykologer, PP-tjenesten, Logopedtjenester, Los, Ressursteam, Trygg Start, Home Start, PMTO-terapeut, Familierådskoordinator og merkantile støttetjenester.
Avdeling Fagstøtte er en av fem avdelinger i virksomheten. Denne avdelingen gir merkantile støttetjenester til hele tjenesteområdet Oppvekst og kvalifisering. Tjenestene våre gis på en rekke lokasjoner og vi har mange ulike samarbeidspartnere. Det tilbys en stor variasjon av tjenester innen det merkantile som saksbehandling, vedtak, fakturaoppfølging, innkjøp, elevadministrasjon og andre oppgaver knyttet til daglig drift på lokasjoner.
Vi søker etter en engasjert, inkluderende og målbevisst leder til å utvikle avdelingen videre og bidra til høy kvalitet og servicegrad på våre merkantile støttetjenester.
Som avdelingsleder vil du inngå i virksomhetsleders ledergruppe som består av virksomhetsleder, fem avdelingsledere og virksomhetsrådgiver.
Arbeidsoppgaver:
- Lede og utvikle tjenestene i tråd med kommunens visjon og ledelsesprinsipper.
- Ha overordnet faglig, økonomisk og personalmessig ansvar for at avdelingen leverer effektive og gode tjenester
- Bidra til å utvikle avdelingen og oppgaveløsningen med mål om bedre utnyttelse av ressurser og høyere kvalitet i saksbehandlingen gjennom digitalisering og nye arbeidsmåter
- Bidra aktivt til at brukerne på ulike lokasjoner opplever koordinerte og gode tjenester
- Bidra til utstrakt samarbeid med stab- og støttefunksjoner
- Legge til rette for at avdelingen kjennetegnes ved et inkluderende og utviklende miljø
Kvalifikasjoner:
- Vi vil ha fortrinnsvis 3-årig utdanning på høyskolenivå, men relevant erfaring kan kompensere for det formelle utdanningskravet
- Du har ledererfaring og/eller –utdanning
- Du har erfaring med endringsprosesser
- Du må ha grunnleggende digital kompetanse innen ulike verktøy og operativsystem
- Du har erfaring fra samarbeid på tvers av yrkesgrupper og avdelinger
- Du har erfaring fra utvikling av rutiner og prosedyrer
Personlige egenskaper:
- Vi kreve at du har evne til å skape kollektiv kultur internt i avdelingen og bidra til dette på tvers av avdelinger og virksomhetsområder i Oppvekst og kvalifisering
- Du er strukturert, systematisk og effektiv
- Du har gode samhandlingsferdigheter og god på å bygge relasjoner
- Du evner å være fleksibel og omstillingsdyktig
- Du har lyst og evne til å utvikle og lede avdelingen
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr:
- Velferdstiltak, forsikringer og vilkår som øvrige ansatte i Larvik kommune.
- Pensjonsordning i KLP
- Lønn etter avtale
Bedrift
Larvik kommuneSøknadsfrist
24.05.2021Ansettelsesform
workTime.HeltidBransje
Offentlige tjenester og forvaltningUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
3256, LARVIK
LARVIK
Antall stillinger
1karriere-kode
3802651Se her for andre jobber fra Larvik kommune
- Oppdatert 12.05.2021